مدیر محصول کیست؟

مدیر محصول فردیست که وظیفه نظارت بر توسعه و بهبود محصولات شرکت را دارد. وظایف او شامل درک نیاز مشتری، قیمت‌گذاری محصول و تخمین نیازهای ویژگی پوشاک یا محصولات دیگر است. او مدیریت تیم‌های مختلف شامل مهندسی و بازاریابی را بر عهده دارد. به همین دلیل به یک زمینه فنی قوی و مهارت‌های عالی بین‌المللی احتیاج دارد. از جمله وظایف دیگر این فرد، بهبود تجربیات مشتری و تولید ایده های جدید است.


مدیر محصول باید دارای مدرک تحصیلی در علوم کامپیوتر، مهندسی یا یک رشته مرتبط بوده و تجربه قبلی در توسعه محصول یا حضور در پست مدیریتی را داشته باشد. او باید توانایی تولید پوشاک و یا سابقه فنی با پیش‌زمینه کار با نرم افزارهای طراحی، الگوسازی و غیره را داشته باشد. از دیگر توانایی‌های او می‌توان به توجه به جزئیات و مهارت‌های خوب حل مسئله، مهارت‌های عالی بین فردی، ارتباط کتبی و کلامی خوب و مهارت‌های رهبری استثنایی اشاره کرد.

Clothing store owner checking everything its okay. Blonde woman sorting clothes.


وظایف مدیر محصول شامل طرح یک استراتژی دقیق محصول و مدیریت تیم‌های عملکردی متقابل است. همچنین او باید قابلیت مدیریت نقشه تولید و پخش پوشاک را داشته از نقاط قوت محصول برای فروش آکاه باشد. این فرد مشکلات و ایرادات محصول را شناسایی کرده و در صدد رفع آن‌ها تلاش می‌کند. همچنین باید قابلیت تولید ایده‌های جدید و موقعیت‌یابی محصولات شرکت را نیز داشته باشد. او باید با تیم های روابط عمومی و بازاریابی برای مدیریت راه اندازی محصولات کار کند. همچنین در رویدادهای عمومی به عنوان نماینده شرکت حضور یافته و محصولات را تبلیغ نماید.

منبع

  • Share this post