مسئول مارکتینگ کیست؟

مسئول مارکتینگ فردیست که وظیفه نظارت بر ارتقاء یک کسب و کار، خدمات، محصول و یا نام تجاری را داراست. بسته به سازمان، ممکن است او مسئولیت بازاریابیِ مجموعه‌ای از محصولات و خدمات را داشته، یا روی تبلیغ یک محصول خاص متمرکز شود. این فرد ناظر و هماهنگ‌کننده کمپین‌های تبلیغاتی محصولات، خدمات و غیره بوده و در سیستم عامل‌های مختلف از جمله رسانه‌های چاپی و اجتماعی مهارت دارد.

وظایف مسئول مارکتینگ چیست؟

  • تدوین استراتژی قیمت‌گذاری برای افزایش سود، سهم بازار و رضایت مشتری به حداکثر خود
  • شناسایی مشتریان جدید
  • حمایت از فروش
  • تولید محتوای تبلیغاتی با همکاری مدیران تبلیغات محتوای تبلیغاتی
  • درک و توسعه بودجه‌ها از جمله هزینه‌ها، اعتبارات تحقیق و توسعه، پیش بینی سود و زیان
  • تهیه لیست‌هایی از معرفی محصولات شرکت
  • برنامه‌ریزی همایش‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای مهم
  • موقعیت‌یابی و افزایش آگاهی نسبت به برند
  • ارزیابی وحفظ استراتژی بازاریابی
  • توسعه هر کمپین بازاریابی از ابتدا تا انتها
  • تحقیق در مورد تقاضا برای محصولات و خدمات سازمان

این فرد باید توانایی ارزیابی رقبا و مدیریت رسانه‌های اجتماعی، فعالیت‌های روابط عمومی و بازاریابی محتوا را نیز داشته باشد.مسئول مارکتینگ باید دارای مدرک تحصیلی در زمینه بازاریابی، فروش یا غیره باشد و تجربه کاری نیز در این زمینه داشته باشد. او باید درک کاملی از روند معاصر مصرف‌گرایی داشته و مهارت‌های تحقیق و نوشتار بسیار عالی، برای ایجاد محتوای بازاریابی نیز داشته باشد. این فرد باید مهارت‌های رهبری، تفویض اختیار و تقویت ظرفیت را داشته، بسیار منظم و جزئی‌نگر بوده و به مردم و ایده‌های آن‌ها احترام بگذارد.

  • Share this post