کارشناس بازاریابی کیست؟

مدیران بازاریابی افرادی هستند که کمپین‌هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات را ایجاد کرده و نظارت می‌کنند. وظایف این اشخاص را می‌توان به چند دسته کلی خلاق، تحلیلی، دیجیتال، تبلیغاتی و مدیریتی تقسیم کرد.
اما محتویات فعالیت این اشخاص در هر دسته به نوع و ابعاد کاری کارفرما و صنعت وابسته به آن است. مدیران بازاریابی ممکن است همراه افرادی از قبیل کارمندان بخش تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، تولید و توزیع در یک تیم همکاری نمایند.
دایره وظایف یک بازاریاب‌ در محل کاری خود بسیار گسترده است و او باید توانایی کنترل زمان و وظایف خود را داشته باشد.

از وظایف این شخص می توان به مواردی چون، توسعه و سرپرستی کمپین‌های بازاریابی بالاخص در شبکه‌های اجتماعی، پیشبرد و آنالیز تحقیقات در زمینه شناخت مخاطب و مشتری و استفاده از ایده‌ها و استراتژی‌های متنوع و جدید در راستای کار خویش است.
او همچنین باید در فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت کرده و رویدادها و نمایشگاه‌های مرتبط به محصولات را سازماندهی کند. او وظیفه دارد اطلاعات آماری را تدوین و توزیع نماید، و وبسایت شرکت مورد نظر را کنترل کرده و داده‌های این وبسایت را تجزیه و تحلیل نماید.
یک فرد با هر مدرک تحصیلی می‌تواند به عنوان یک بازاریاب فعالیت کند، ولی هر مدرک تحصیلی در رشته‌های بازاریابی، اقتصاد، تجارت، آمار و یا جامعه شناسی می‌تواند شانس یافتن شغل را برای آن شخص بیشتر کند.
همچنین تجربه‌های مرتبط از قبیل فروشندگی و یا کارهای خدماتی داوطلبانه که نشان‌دهنده ارتباط آن فرد با مشتری و یا مهارت‌های ارتباطی اوست به عنوان مزیت تلقی می‌شود.
یک بازاریاب می‌تواند با شرکت‌ها، تولیدکنندگان، خرده‌فروشان، صنایع مختلف، خیریه‌ها، دولت و مقامات محلی همکاری کند.

  • اشتراک گذاری نوشته