چگونه یک کارآموز مد شویم؟

چگونه-یک-کارآموز-مد-شویم-استخدام-مداجاب

چگونه یک کارآموز مد شویم؟

چگونه یک کارآموز مد شویم؟ اگر می خواهید یک طراح مد شوید. شما نیاز دارید تا از برخی از خلاقیت های خود استفاده کنید تا در این راه قرار بگیرید. صنعت نوپای مد در ایران می تواند متزلزل باشد و لزوماً مسیر شغلی به مانند روش مشاغل پزشکی یا مهندسی نیست. در حالی که راه‌های متعددی برای تبدیل شدن به یک طراح مد وجود دارد. تحصیلات در این زمینه و سپس کارآموزی می‌تواند مسیر خوبی برای آغاز باشد.

چگونه-یک-کارآموز-شویم-مداجاب

مهارت های یک کارآموز مد

• نیاز است در کلاسهای طراحی مد، تجارت مد، طراحی با کمک رایانه یا سایر دروس مرتبط با مد در سطح دانشگاه شرکت کرد اما فارغ التحصیل شدن از یک مدرسه مد (چه تحصیلات دانشگاهی چه دیپلم) برای کار در صنعت قطعاً الزامی نیست. تنها تحصیلات شما را به یک کاندیدای برتر تبدیل می‌کند.


• طراحی‌های خود را در حین تحصیل به واقعیت تبدیل کنید. در اغلب اوقات، کارآموزان مجبور به انجام کارهایی مانند برش الگوها و دوخت هستند، بنابراین شما باید در زمینه طراحی و خیاطی تجربه داشته باشید. شما با داشتن یک نمونه کامل از طراحی‌های خود در یک مصاحبه کارآموزی می توانید؛ به عنوان یک کاندیدای با انگیزه دیده شوید.


• اگر در حال تحصیل در رشته مد و یا دیگر رشته‌ها هستید. توصیه می‌شود در حین تحصیل کارآموز شوید. البته این بخش برای دانشجویان این رشته ضروری است. ولی هرچه تعداد مکان‌هایی که در آن کارآموز بودید بیشتر باشد. شما شانس بیشتری برای شناساندن نام خود و تحت تأثیر قرار دادن افراد مربوطه دارید. همچنین می‌توانید در کارهای خیریه به عنوان داوطلب فعالیت کنید، به طور مثال طراحی یا آماده‌سازی لباس یه خیریه یا موسسه را داوطلبانه انجام دهید. این موضوع باعث می‌شود شناخته شوید.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

ارتباطات در شغل کارآموزی

از ارتباطاتی که از طریق استادان دانشگاه و با شرکت در دوره‌های کارآموزی دانشگاهی و داوطلبانه ایجاد کرده‌اید استفاده کنید تا فرصت‌های کارآموزی‌های شغلی را پیدا کنید. از آنجا که کارآموزی اغلب به این معنی است که شما مستقیماً زیر نظر یک طراح مد کار خواهید کرد. ممکن است فرصت‌ها به شکل دلخواه شما موجود نباشند، و حتی ممکن است شما را وادار به سفرهای بین شهری برای استفاده از یک فرصت خوب کنند.

از ارتباطات خود بخواهید تا وقتی از فرصت شغلی‌ای مطلع شدند به شما اطلاع دهند و یک توصیه‌نامه از افرادی که با آن‌ها همکاری کردید دریافت کنید تا در زمان مناسب از آن استفاده کنید. همچنین عضویت در یک انجمن طراحان پارچه ولباس و یا سایت‌های کاریابی را مهم شمارید چون گزینه های دیگری برای شبکه سازی در اختیار شما قرار می دهند. در رویدادها، انجمن ها و گفتگوهای آنلاین شرکت کنید تا در جریان صنعت باشید و با سایر متخصصان آن ارتباط برقرار کنید.

چگونه-کارآموز-مد-شویم-مداجاب


• پورتفولیوی خود را با نمونه هایی از آخرین ترند مد به روز نگه داشته و یا جدیدترین قطعات طراحی شده خود را به آن بیافزایید. برای دستیابی به یک کارآموزی خوب، باید بتوانید مهارت های خود را از طریق پورتفولیوی خود نشان دهید ، بنابراین همیشه آن را به روز نگه دارید.


• و در آخر برای یافتن شغل به سایت های شغلی، روزنامه ها و وب سایت های خانه های طراحی مد بروید.


• دوره های کارآموزی غالباً در حد سطح ابتدایی قرار دارند ، اما باز هم شغل حساب می‌شوند، پس دقیقاً مانند هر شغل دیگر باید حرفه‌ای رفتار کنید. همچنین شما در سایت مداجاب می‌توانید دنبال کارآموزی نیز بگردید.

 

کارآموزی با حقوق یا بدون حقوق

برخلاف مشاغل عادی ، دوره های کارآموزی می توانند با حقوق و یا بدون حقوق باشند. اگر دوره کارآموزی شما بدون حقوق است. یعنی شما قبلاً پذیرفته اید که بدون حقوق کار کنید. اما اگر کارآموزی شما با حقوق است مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چگونه یک کارآموز مد شویم؟ بیشتر راهنماهای شغلی شما را ترغیب می کنند. مهارت های مذاکره خود را قبل از مصاحبه پیشرفت دهید. دلیل این کار این است شما برای مقابله با پیشنهاد اصلی یک شرکت با حقوق دلخواه خود آماده می‌شوید. بیشتر کارفرمایان حقوق کمی را به شما پیشنهاد می‌دهند که در صورت درخواست شما امکان افزایش حقوق باشد. شما نباید از حقوق کارآموزی انتظار برآورده کردن تمام خرج و مخارج زندگی را داشته باشید چون این حقوق بیشتر در حد برآوردن خرج و مخارج نیازهای اولیه زندگی است. همچنین اغلب کارآموزی‌ها از ابتدا دارای میزان حقوق ثابت و غیر قابل تغییر هستند.

کارآموز-مد-استخدام-مداجاب

شما باید در طول پروسه درخواست کارآموزی در مورد حقوق و دستمزد بحث کنید. بسیاری از دوره های کارآموزی اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد را در پست شغلی مشخص می‌کنند. بنابراین می‌توانید فقط در زمینه شغلی که حقوق مناسب شما را پرداخت می‌کنند درخواست بدهید. از اتلاف وقت خود و کارفرما جلوگیری کنید. شما می‌توانید اطلاعات تماس و پست‌های شغلی مرتبط به کارآموزی را در سایت مداجاب پیدا کرده و با آن‌ها تماس حاصل نمایید.

بسیاری از کارفرمایان همراه کارآموزی مزایای دیگری نیز برای کارآموز در نظر می‌گیرند. حتی اگر قرار است دستمزد بالایی هم دریافت نکنید، ممکن است کارآموزی شما مزایایی همچون آموزش‌های ویژه، هزینه حمل و نقل و یا غیره را شامل شود. همه این‌ها باید در بحث حقوق شما مد نظر قرار گیرند.

 

برای مشاهده مقاله، برنامه نویس وب کیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه