طراح شال و روسری

طراح-شال-روسری-مداجاب-استخدام

طراح شال و روسری

طراح شال و روسری همان طراح پارچه با گرایش شال و روسری است. در اغلب موارد طراحی، نیازمند راپورت‌بندی به شکل پارچه نیست. یعنی فرد می‌تواند به صورت کاملا انتزاعی و آزاد طرحش را به تصویر بکشد. حتی اگر سبک کاری فرد طراحی آزاد نیز باشد باید از انواع راپورت‌بندی‌های پارچه آگاه باشد. ابعاد موتیف‌ها و طرح‌ها در این نوع پارچه با پارچه‌های استفاده شده برای لباس، مبلمان و پرده متفاوت است. شال و روسری در دو شیوه سنتی و مدرن طراحی و اجرا می‌شود.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

طراحانی که تنها با شیوه مدرن فعالیت می‌کنند؛ از روش‌های چاپ سیلک اسکرین، دیجیتال و سابلیمیشن استفاده می‌کنند. آن‌ها باید مهارت‌های تصویرسازی، ترکیب بندی، رنگ شناسی و مبانی هنرهای تجسمی را چه به صورت دستی و چه نرم افزاری دارا باشند. در این حوزه می‌توان دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های طراحی پارچه و لباس، نقاشی و گرافیگ بود. البته می‌توان با رشته تحصیلی نامرتبط ولی با دانش، استعداد و خلاقیت در این حوزه فعالیت نمود.

طراحی به شیوه سنتی، شامل رنگرزی سنتی و چاپ قلمکار است. این فرد نیازمند داشتن مهارت‌هایی همچون چاپ به روش سنتی، خیاطی و سوزن‌دوزی است. این فرد با استفاده از این مهارت‌ها می‌تواند روسری‌های جذابی را به اجرا دربیاورد. این طراحان باید دارای خلاقیت بالا و آگاهی از ترندهای مد روز باشند.

 

برای مشاهده مقاله، تزیین کار کیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

 

ارسال دیدگاه