نقش طراحی به کمک رایانه (CAD) در تک پک

نقش-طراحی-به-کمک-رایانه-CAD-استخدام-مداجاب

نقش طراحی به کمک رایانه (CAD)

نقش طراحی به کمک رایانه (CAD)، فناوری در صنعت مد نقش بسزایی داشته و این حوزه شامل بسیاری از زمینه‌های صنعت از طراحی مد تا تولید لباس است. طراحی مد به دلیل خلاقیت‌های نوآورانه و متنوع مشهور است و استفاده از نرم افزار عنصر جدید و تازه‌ای در نحوه ساخت لباس به وجود می‌آورد؛ درست است که بیشتر طراحان هنوز ترجیح می‌دهند طرح های اولیه را روی یک کاغذ ایجاد کنند. اما با این حال، بسیاری از آن‌ها رئوس مطالب را به قالب‌های دیجیتالی تبدیل می‌کنند. نرم‌افزارهای جدید به افراد اجازه می‌دهد تا از پتانسیل خلاقیت خود به تمامی استفاده کرده و رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌ها را آزمایش کنند.

نقش-طراحی-به-کمک-رایانه-پلتفرم-استخدام-مداجاب


طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) چیست؟

طراحی با کمک کامپیوتر به معنای استفاده از رایانه برای طراحی اشیا است. با این حال، CAD می‌تواند امکانات بیشتری از تولید اشکال ابتدایی داشته باشد. فناوری نرم‌افزاری CAD دارای قابلیت ایجاد اشیا در فضای دو بعدی و سه بعدی است. همچنین بسته به نیاز شما، فایل تولید شده توسط نرم‌افزار می‌تواند شامل اندازه گیری‌ها، ارائه اطلاعات در مورد متریال‌ها، حد ترخیص، فرآیندها و سایر جزئیات نمادین باشد.

مزیت اصلی استفاده از چنین “شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای” شامل کاهش هزینه‌های تولید و تسریع در چرخه تولید طراحی است. قلم و مداد اهمیت خود را در طراحی مد حفظ می‌کنند ولی با این وجود، سهولت Copy- Paste، تغییر شکل و ایجاد لایه‌های جدید روی طرح اصلی، سطح بالاتری از جزئیات را برای کارایی ایجاد می‌کنند.

 

موارد استفاده از CAD در تولید پوشاک

در بسیاری از دوره‌های کارآموزی مد و دوره‌های تحصیلی، روش های سنتی طراحی همراه با اندکی اشاره به روش‌های دیجیتال آموزش داده می‌شود. این ترکیب هنر و نوآوری در صنعت، باعث بهبود ترجمه طراحی مد به تولید می‌شود. پذیرش نرم‌افزارها و سهم آن‌ها در صنعت مد به طراحان و کارخانه‌های لباس کمک می‌کند. فناوری در بسیاری از زمینه‌ها مانند مشخصات اولیه، چاپ، الگو، تولید محصول نهایی و کمک کننده است.

نقش-طراحی-به-کمک-رایانه-CAD-مداجاب


نرم افزار طراحی لباس CAD همچنین در ساخت لباس بر اساس مشخصات خاص، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نرم‌افزارها در مرحله طراحی در الگوی تک پک نیز استفاده می‌شوند. استفاده از برنامه‌های طراحی، برندهای پوشاک را قادر می‌سازد تا طراحی‌ها را به شکل واقعی بسازند. طراحی‌های ساخته شده توسط نرم‌افزار شامل مشخصات دقیق الگو مانند تکنیک های دوخت، محل قرارگیری چاپ، برش پارچه و رنگ است.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب


استفاده از نرم‌افزار طراحی برای طراحان مد نیز مزایای تجاری بسیاری دارد. برای مثال در فرآیند طراحی باعث صرفه‌جویی در وقت شده، همچنین نرم افزار می‌تواند زمان طراحی را کوتاه و تولید را ساده کند. این امر باعث می‌شود مشاغل کوچک بتوانند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر کار کنند.

نرم‌افزارها خطاها را کاهش می‌دهند و طراحی‌های ساخته شده توسط آنان به راحتی قابل تفسیر هستند. در نتیجه حاشیه خطا یا ارتباط نادرست بین طراح و کارخانه را کاهش می‌دهند. به علاوه یادگیری نرم‌افزارها نسبتاً ساده و اجرای آن‌ها آسان است. همچنین دوره‌های زیادی برای بهبود مهارت‌های شما در دسترس است.

نقش-طراحی-به-کمک-رایانه-مداجاب

آینده تولید پوشاک

پیشرفت در فناوری و ادغام آن با صنعت پوشاک همچنان در حال گسترش است. نرم‌افزارها هم‌اکنون در تمامی جوانب از فروش تا فرآیندهای کارخانه‌ای، حضور داشته و تغییرات چشمگیری را اعمال نموده‌اند. یکی از مزایای قابل توجه نرم‌افزارها وجود قابلیت اتوماسیون است. نرم افزار طراحی مد فرایندهایی را که زمانی دشوار و وقت گیر تلقی می‌شدند، سرعت بخشیده است. اما به دلیل جایگزینی افراد توسط کامپیوتر در برخی از نقش‌ها، اتوماسیون با دیدگاه منفی روبرو شده است.

اما در حقیقت، مزایای آن بیشتر از این نکات بوده و در بسیاری از بخش‌ها، افراد می‌توانند در زمینه‌های دیگر آموزش دیده تا مهارت‌های خود را در بخش‌های مختلف این صنعت بهبود دهند. همچنین اتوماسیون دارای خطای کمتری بوده و خطرات جانی حین کار را برای کارگران کمتر می‌کند. برای مثال اتوماسیون از آسیب های انسانی در حین برش پارچه با استفاده از دستگاه برش لیزری جلوگیری می کند.

استفاده از نرم‌‌افزارها و اتوماسیون در الگوسازی و تغییر آن به سایزهای متفاوت با یک کلیک، چینش پارچه‌ها با دستگاه و برش لیزری آن‌ها اشاره کرد. شرکت‌های بزرگ تولید پوشاک با استفاده از تکنولوژی مدرن روز باعث کاهش ضررات جانی و مالی شده و سرعت تولید را افزایش می‌دهند.

 

نتیجه

در آخر، تغییر در هر صنعتی اجتناب ناپذیر بوده و جهش در طراحی و فناوری باعث می‌شود که بتوان لباس را با کارایی بیشتر از ایده به سمت تولید برد. هدف ما بایستی هماهنگی با تغییرات روز و استفاده کامل و درست از این ابزار در تولید و همچنین مصرف آن است.

 

برای مشاهده مقاله، کارآموز چگونه کسب و کار شما را رشد می دهد؟
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه