نرم افزارهای موجود در صنعت پوشاک چیست؟

نرم-افزارهای-موجود-در-صنعت-پوشاک-استخدام-مداجاب

نرم افزارهای موجود در صنعت پوشاک چیست؟

نرم افزارهای موجود در صنعت پوشاک. ترند در طراحی مد همیشه در حال تغییر است و همچنین نحوه طراحی لباس را نیز تغییر می کند. هر ساله، طراحان بیشتری از نرم افزار برای طراحی مجموعه های خود استفاده می کنند. امروزه با استفاده زیاد از سیستم های CAD، نرم افزار طراحی و تولید پوشاک مانند ایجاد طرح های دیجیتال مد، ساخت الگو برای طراحی یک خط لباس، گزینه های زیادی برای مصرف کنندگان وجود دارد.

این نرم افزارها قابلیت انجام اغلب کارهایی که در گذشته به صورت دستی انجام می شد را دارند. برای مثال آن ها برای انواع سایزها الگو ساخته، نمونه لباس را بر تن مدل دیجیتالی پیاده کرده و … انجام می دهند. در بسیاری از موارد، استفاده از بیش از یک نرم افزار گزینه مناسبی است.

نرم-افزارهای-موجود-در-صنعت-پوشاک-مداجاب


Fashion Design Software چیست؟

نرم افزار طراحی مد یک ابزار طراحی گرافیکی به کمک رایانه برای ایجاد طرح های دیجیتال، اعم از طراحی لباس، پارچه، تصویرسازی مد، آثار هنری و سایر عناصر مربوط به طراحی پوشاک، کفش و لوازم جانبی است. هدف اصلی نرم افزار طراحی مد کمک به طراحان و یا کاربران در ایجاد تصاویر مد دیجیتالی است که قابلیت به نمایش گذاشتن چگونگی به نظر رسیدن یک طرح در زندگی واقعی را داراست. نرم افزارهای آبی طرح دیجیتال اولیه یک ایده را تولید می کنند.


چه کسی از نرم افزار طراحی مد استفاده می کند؟

– برندهای مد
– طراحان مد
– استارتاپ های حوزه پوشاک
– طراحان کاستوم
– دانشجویان مد
– مدرسین مد و یا کلاسهای طراحی مد
– بازرگانان مد
الگوسازان
– طراحان پارچه
– تولید کنندگان پوشاک
– مبتدیان و یا مشتاقان طراحی مد

نرم-افزارهای-موجود-در-صنعت-پوشاک-مداجاب

موارد استفاده نرم افزارهای طراحی پوشاک چیست؟


نرم افزارهای CAD برای چه مواردی استفاده می شوند؟

– ایجاد طرح های لباس دیجیتال و تصاویر مد
– طرح های اولیه
– بسته های فنی و یا تک پک
– کاتالوگ ها
– نمونه کارها
– طراحی مجموعه های مد
– نمونه های دیجیتال و یا نمونه های اولیه دیجیتال
– Storyboard
– مودبرد
– Lookbook ها
– طراحی های فنی
– ساختن الگو
– طراحی برچسب و سایر آثار هنری مرتبط با لوگوی تجاری
– همکاری تیمی و یا اشتراک فایل ها و مطالب بین بخشهای مختلف یک سازمان


استفاده از نرم افزار نیازمند دانش کامپیوتری و خود نرم افزار است.

نرم-افزارها-در-صنعت-پوشاک-مداجاب


آیا استفاده از نرم افزار طراحی مد آسان است؟ آیا به آموزش تخصصی نیاز دارد؟

آسان بودن یا نبودن یک نرم افزار طراحی مد به آن نرم افزار بستگی دارد. همچنین به سطح آموزشی مورد نیاز برنامه برای استفاده حداکثری از قابلیت های آن نیز بستگی دارد. نحوه استفاده و سهولت یادگیری هر نرم افزار به شرکت سازنده آن و اهداف آنان مرتبط است. اگر سهولت استفاده چیزی است که برای شما مهم است و یا شما می خواهید به دنبال مواردی باشید که دارای آموزش رایگان و پشتیبانی فنی رایگان باشند؟

نرم افزارهای موجود در صنعت پوشاک، در مواردی دیگر آسان بودن یک برنامه طراحی مد به هدف استفاده از آن بستگی دارد. به عنوان مثال، ایجاد طرح های مد دیجیتال آسان تر از ایجاد الگوها است. الگو سازی یک علم واقعی است و بسیاری از سازندگان حرفه ای الگو باید ابتدا در این هنر به طور رسمی آموزش ببینند تا بتوانند در هنگام کار با نرم افزار ساخت الگو از آموزش خود استفاده کنند. در هر صورت استفاده از برنامه های نرم افزاری در صورت تمایل به طراحی پوشاک ضروری است.

طراحی لباس به صورت دستی نیازمند حداقل دانش در زمینه کشیدن مانکن، انواع چین و چروک، نحوه خوابیدن لباس بر اجزای بدن، طراحی، رنگ آمیزی و غیره است.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 


آیا کاربران برای استفاده از نرم افزار طراحی مد باید بدانند که چگونه می توان طراحی کرد؟

در بیشتر موارد، نیازی به دانستن نحوه طراحی برای استفاده از نرم افزار طراحی مد ندارید. این مورد حتی در مورد برنامه هایی مانند Digital Fashion Pro که با الگوهای برداری قابل تنظیم ارائه می شوند بیشتر است. این قبیل نرم افزارها یک راهنما و یا نقطه شروع را ارائه داده و تضمین می کند که شما در پایان صاحب طرح های حرفه ای دیجیتال مد با خطوط خواهید شد. طراحی مد دیجیتال حرفه ای در تمام مراحل تولید پوشاک مورد نیاز است و بسیار به طرح دستی ترجیح داده می شود.

یکی از ویژگی های رایج واقع در هر نرم افزار طراحی لباس کار کردن آن ها به صورت برداری است، به این معنی که داشتن مهارت طراحی لازم نیست و همه آنها توانایی ایجاد طرح های مد حرفه ای را دارند.

نرم-افزارهای-موجود-در-صنعت-پوشاک-مداجاب


طراحی لباس دو بعدی و سه بعدی

در سال های اخیر طرفداران محصولات، نرم افزارها، پرینترها و … به صورت سه بعدی بسیار زیاد شده اند. برای مثال چاپ سه بعدی لباس بسی جذاب است. با این حال، در ارائه طرح ها به تولیدکنندگان طراحی های دو بعدی همچنان قالب استاندارد صنعت هستند. الگوسازان الگوهای خود را به صورت سه بعدی برش نمی زنند.

آنها پارچه ها و الگوهایی را که روی سطوح صاف گذاشته اند را برش می زنند. آنها اساساً از تصاویر فنی لباس استفاده می کنند زیرا آنها از این نوع طراحی برای ایجاد الگو استفاده می کنند. نرم افزارهای سه بعدی با ارائه ایده ای بهتر از چگونگی به نظر رسیدن طراحی از همه زوایا، به این روند کمک می کند اما در عین حال می توان با تصاویر دو بعدی نیز این کار را انجام داد.

 

برای مشاهده مقاله، وقتی نمی توانید کاری پیدا کنید چه کاری باید انجام دهید؟
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه