وقتی نمی توانید کاری پیدا کنید چه کاری باید انجام دهید؟

وقتی-نمی-توانید-کاری-پیدا-کنید-مداجاب

وقتی نمی توانید کاری پیدا کنید چه کاری باید انجام دهید؟

وقتی نمی توانید کاری پیدا کنید. گاهی اوقات وقتی در حین جستجوی کار هستید و تمام تلاش خود را می کنید. علی رغم تمام سعی فراوان، نمی توانید کاری پیدا کنید. بسیار ناامیدکننده است که نتیجه کار سخت خود را نمی بینید، اما ناامید نشوید. با خواندن این مطلب و چند نکته ساده آن در مورد پیدا نکردن شغل، می توانید جستجوی شغل خود را به موفقیت تبدیل کنید!

*توجه داشته باشید: مداجاب یک سرویس اشتراک برای افراد جویای کار است. که شما در این سایت با ایجاد آگهی شغلی به عنوان کارجو و یا جستجو در میان آگهی های شغلی می توانید کار مورد نظرخود را بیابید.

وقتی-نمیتوانید-کاری-پیدا-کنید-استخدام-مداجاب

نکات کلیدی در پروسه یافتن شغل

1- کمی استراحت کنید.

برای اینکه بتوانید از جستجوی کار فاصله بگیرید نیازی نیست که به طور کامل جستجوی شغل را ترک کنید یا حتی یک وقفه چند ماهه داشته باشید. حتی هر از چند وقت یک بار کنار گذاشتن آن، می تواند باتری شما را دوباره شارژ کند. بنابراین شما احساس خواهید کرد که برای شروع دوباره، با طراوت و آماده هستید. خوب است هر چند وقت یکبار از جستجوی شغل خود مرخصی بگیرید. با یک یا چند روز مرخصی به خودتان اجازه دهید و آن زمان را صرف انجام کاری کنید که به شما انرژی می دهد و شما را خوشحال می کند. همچنین در مورد آنچه که در جستجوی شما به خوبی پیش می رود تأمل کنید. پس از آن، متوجه خواهید شد که با احساس انرژی و هدف تجدید شده می توانید به جستجوی کار خود بازگردید.

 

2 – به جایی که شغل وجود دارد مراجعه کنید.

برخی از افراد برای یافتن شغل در رشته خود به یک شهر یا کشور دیگر مهاجرت می‌کنند. اما اگر به دنبال یک کار از راه دور هستید، موقعیت مکانی شما ممکن است عامل مهمی نباشد. با این حال، مکان زندگیتان به شما کمک می‌کند تا جستجویتان را به زمینه ها و مشاغلی که بیشترین سازگاری را با کار از راه دور دارند، هماهنگ کند. همینطور در مورد افرادی که در زمینه کاری شما استخدام می‌شوند کمی تحقیق کنید تا به شما در تسریع جستجو کمک کنند.

 

3 – حضور آنلاین خود را تقویت کنید.

مطالعات نشان داده است که اکثر مدیران استخدام حتی قبل از تماس با آنها برای مصاحبه شغلی به حضور آنلاین شخص نگاه می‌کنند. نمایه های شبکه‌های اجتماعی شما چگونه به نظر می‌رسند؟ آیا آنها نمونه‌هایی از عکس‌های خانوادگی (عمومی) و برخی از پست‌های دیدگاه سیاسی هستند؟ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های جستجوی شغل شما اطمینان از به روز بودن و حرفه‌ای بودن حضور آنلاین شماست. برای پاک‌سازی نمایه‌های خود وقت بگذارید، یا موارد جدیدی ایجاد کنید که شما را حرفه‌ای نشان می‌دهند و آنها را در عمومی نگه دارید تا رئیسان بالقوه ببینند که شما در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید.

وقتی-نمی-توانید-کاری-پیدا-کنید-استخدام-مداجاب

4 – مهارت‌ها یا تحصیل خود را پیشرفت دهید.

اگر متوجه شدید که کاملاً واجد شرایط موقعیت‌هایی که در آن درخواست کرده‌اید نیستید، این موضوع می‌تواند یکی از دلایل پیدا نکردن شغل باشد. کارفرمایان کسی را که بیشترِ مهارت‌ها، تحصیلات یا تجربه شغلی لازم برای آن شغل را نداشته باشد، استخدام نمی‌کنند. اگر می‌خواهید مجموعه مهارت‌های خود را افزایش دهید تا با آنچه شرکت‌ها به دنبال آن هستند بیشتر سازگار باشد، ادامه تحصیل و یا آموزشهای مجازی برای افزودن به مهارت‌های مورد نیاز شغلی را در نظر بگیرید.

 

5 – ذهنیت خود را تغییر دهید.

وقتی نمی توانید کاری پیدا کنید، اگر مدت‌ها در جستجوی کار بوده‌اید و هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اید، احساس شکست می‌کنید. اگر اینگونه باشد، تغییر دیدگاه ممکن است تمام نیاز شما برای دستیابی به موفقیت باشد. به جای اینکه با رعب و وحشت به جستجوی کار جدید بپردازید، سعی کنید مثبت بمانید و هر برنامه را فرصتی برای تنظیم و تکمیل روند درخواست شغلی خود ببینید.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

6 – ارتباط با دیگران

اگر درون گرا باشید، سخت است که خود را برای رشد ارتباط آماده کنید. اما گسترش رابطه یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با افراد جدید و ایجاد لینک‌های است که می‌تواند به جستجوی شغل شما کمک کند.

وقتی-نمیتوانید-کاری-پیدا-کنید-استخدام-مداجاب

7 – رزومه خود را مرور کنید.

اگر در رشته خود جستجو کرده‌اید و واجد شرایط موقعیت‌هایی هستید که برای آنها درخواست می‌کنید اما هنوز نمی‌توانید شغلی را پیدا کنید، اشتباهات موجود در رزومه و اشتباه تایپی ممکن است مقصر اصلی باشد. همیشه ایده خوبی است که قبل از ارسال رزومه، شخص دیگری آن را بررسی کند. اگر محتویات آن مشکلی ندارد، سعی کنید فونت رزومه، اندازه قلم و رنگ قلم را تغییر دهید و سپس رزومه خود را دوباره بخوانید تا به نظر شما متفاوت باشد. برای مثال می توانید برای تغییر فونت رزومه خود را از سری های B فونت های مایکروسافت آفیس استفاده کرده و به Arial و یا Times New Roman بسنده نکنید.

 

8 – درخواست خود را سفارشی کنید.

هنگامی‌که در طی چند روز، هفته یا چند ماه به موقعیت‌های مختلفی مراجعه می‌کنید. استفاده از یک رزومه با چند تغییر کوچک در اینجا و آنجا وسوسه انگیز به نظر می‌رسد. اما کارفرمایان به دنبال متقاضیانی هستند که کاملاً مناسب بوده، بنابراین وقت اختصاص دادن برای سفارشی کردن رزومه با هر شغل، به شما کمک می‌کند تا در میان جمعیت متمایز شوید. یک دلیل برای پیدا نکردن شغل نیز ممکن است این باشد که کلمات کلیدی مناسبی در رزومه خود استفاده نکرده اید. سفارشی سازی رزومه به منظور درج کلمات کلیدی مرتبط که می تواند در روند درخواست شما پیشرفت ایجاد کند.

 

9 – سایر صنایع را نیز در نظر بگیرید.

این ممکن است در ابتدا دقیقاً همان چیزی نباشد که شما می خواهید. اما اگر سعی کرده اید در یک دسته شغلی کار پیدا کنید و هیچ شانسی نداشتید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به مشاغل دیگر زمینه ها نیز بپردازید. شما ممکن است دریابید که از یک زمینه شغلی جدید بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنید لذت می برید. همچنین متعجب خواهید شد که چگونه بسیاری از مهارت های شما از یک رشته به حوزه دیگر قابل انطباق است. هنگامی که دسته شغلی را تعویض کردید، حتی ممکن است دریابید که تغییر شغل یک دوره هیجان انگیز و تحول آفرین در زندگی حرفه ای شما به ارمغان می آورد.

وقتی-نمی-توانید-کاری-پیدا-کنید-مداجاب

10 – به دنبال مشاغل انعطاف پذیر باشید.

شما ممکن است خود را برای دورکاری تمام وقت با ساعات انعطاف پذیر آماده کرده باشید. اما ممکن است در حال حاضر این مسئله ممکن نباشد. خوشبختانه انواع مختلفی از مشاغل انعطاف پذیر تحت عناوین متفاوت وجود دارد. برای مثال جستجوی خود را به مشاغل پاره وقت، فری لنسری یا قرارداد کوتاه مدت، برنامه های انعطاف پذیر، برنامه های جایگزین، کار از راه دور جزئی یا هر ترکیبی از آن گسترش دهید.

قبول کردن انواع مشاغل می تواند شما را به سمت شغل هایی سوق دهد که در جستجوی مشاغل تمام وقت و 100٪ از راه دور، از وجود آن ها آگاه نبودید.

 

11 – مهارت های مصاحبه خود را تقویت کنید.

اگر در مرحله درخواست شغل به مرحله مصاحبه رسیده اید، تبریک می گوییم! اما اگر آن مصاحبه ها به پیشنهادهای شغلی منتهی نمی شوند. ممکن است وقت آن باشد که مهارت مصاحبه خود را ارتقا دهید. شما می توانید با دوستان، خانواده یا حتی افراد جویای کار که ممکن است بتوانند نکاتی را در مورد کیفیت پاسخ های شما و در مواردی که نیاز به پیشرفت دارید تمرین کنید.

اگر یک رئیس سابق دارید که با او روابط دوستانه دارید، از او بخواهید که مصاحبه ای آزمایشی با شما انجام دهند. در غیر این صورت، با توجه به این که این روزها بیشتر مصاحبه ها بصورت آنلاین اتفاق می افتد، آماده سازی روند مصاحبه از راه دور برای دستیابی به موفقیت نیز مفید است. توصیه می شود که حتماً به مطلب مربوط به کارهای لازم قبل و حین مصاحبه (در پست ها اینده ) در سایت مداجاب رجوع کنید.

 

12 – مشکل را دقیقاً مشخص کنید.

اگر نمی توانید شغلی پیدا کنید، باید کمی وقت بگذارید و بررسی کنید که (چرا و کجا) مشکل وجود دارد. کدام قسمت از روند کاریابی، بیشترین دردسر را برای شما ایجاد می کند؟ آیا نمی توانید مشاغلی پیدا کنید که می خواهید؟ یا آیا پس از ارسال درخواست خود از کارفرمایان خبری دریافت نمی کنید؟ آیا می خواهید به مرحله مصاحبه بروید و از موقعیت ها عبور کنید؟

درک اینکه چرا نمی توانید شغلی پیدا کنید، راهی اساسی برای اصلاح مسیر و رسیدن به موقعیت رویایی است! به عنوان مثال، اگر به طور مداوم برای یافتن مشاغل با کیفیت در صنعت خود تلاش می کنید. ممکن است به دنبال مکان های نامناسب باشید. سایت های جستجوی مشاغل عمومی موقعیت های زیادی را ارائه می دهند. اما اکثریت ممکن است برای شما، مدارک تحصیلی یا نیازهای کاری انعطاف پذیر شما مناسب نباشند. اگر به دنبال دورکاری و یا کار در خانه هستید. یک سایت تخصصی مانند مداجاب به شما کمک می کند، موقعیت هایی را پیدا کنید که بیشتر برای اهداف شما در زمینه پوشاک مناسب باشد.

 

برای مشاهده مقاله، آداب معاشرت در محیط کار
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه