گرافیست مد کیست؟

گرافیست-مد-کیست-استخدام-مداجاب

گرافیست مد کیست؟

گرافیست مد فردیست که لباس، کفش و لوازم جانبی طراحی و در تولید آن‌ها کمک می‌کند. او باید همیشه به‌روز بوده، ترندها را دنبال کرده و سبک‌ها، پارچه‌ها، رنگ‌ها، چاپ‌ها و خرج‌کارها را برای یک مجموعه انتخاب کند. او بایستی برای فعالیت در حوزه مد، کار خود را به عنوان دانشجو و یا دستیار شروع کند؛ که در نتیجه به مرور زمان بتواند به سِمَت گرافیست مد ارشد و حتی رئیس بخش گرافیک مد در سازمان‌های بزرگ فشن درآید.

گرافیست-مد-پلتفرم-استخدام-مداجاب

این فرد نیازمند همکاری نزدیک با طراحان پترن و گزارش نتایج به مدیر طراحی است. همچنین یک گرافیست مد عمدتاً وظیفه آماده‌سازی پترن‌های چاپ برای انواع لباس‌ها را دارد. یعنی او بایست بتواند چاپ‌های طراحی شده برای یک نوع پوشاک را با دیگر مدل‌ها تطبیق دهد که خواه این لباس‌ها لباس زنانه، لباس مردانه، لباس کودک، اکسسوار، کفش و یا لباس زیر باشند. او همچنین می تواند در طراحی و تولید مارک‌های پارچه‌ای لباس و تگ‌های وصل شده به آن نقش داشته باشد.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب


وظایف یک گرافیست شامل تحقیق در مورد ترندهای مد، تکنیک‌های جدید رنگ‌سازی و چاپ و تهیه منابع چاپی است. او باید در استفاده از انواع برنامه های طراحی به کمک رایانه از جمله ادوبی فوتوشاپ و ایلاستریتر تبحر داشته و مهارت بسیار خوبی در طراحی با دست نیز داشته باشد. این افراد نیازمند مدرک لیسانس در طراحی، گرافیک، هنرهای زیبا، طراحی مد و یا رشته‌های مرتبط است. او باید مهارت عالی در طراحی و ایده‌پردازی داشته و توانایی سفر برای تحقیق و توسعه محصول نیز داشته باشد.

 

در نتیجه

گرافیست مد یک شخص حرفه‌ای خلاق و با استعداد است که طراحی و ایجاد المان‌های بصری مورد نیاز در صنعت مد و پوشاک را بر عهده دارد. با توجه به ذائقه و نیازهای مشتریان، وی تصاویر، تبلیغات، بسته‌بندی‌ها و طرح‌های رابط کاربری را طراحی می‌کند. توانایی خلاقیت، آشنایی با روند‌های مد و ارتباط مؤثر با مشتریان از جمله ویژگی‌های کلیدی یک گرافیست مد است.

 

برای مشاهده مقاله، کارگر ساده کیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

 

منبع1 منبع2

ارسال دیدگاه