مدیر بازاریابی کیست؟

مدیر-بازاریابی-کیست-مداجاب-استخدام

مدیر بازاریابی، بازاریاب یا مارکتر کیست؟

مدیر بازاریابی فردیست که کمپین‌های تبلیغاتی برای محصولات و خدمات ایجاد کرده و نظارت می‌کند. وظایف این شخص را می‌توان به چند دسته کلی خلاقانه، تحلیلی، دیجیتال، تبلیغاتی و مدیریتی تقسیم کرد. محتویات فعالیت این اشخاص در هر دسته وابسته به نوع و ابعاد کاری کارفرما و صنعت آن است.

یک مدیر ممکن است همراه افرادی از قبیل کارمندان بخش تبلیغات، تحقیقات بازاریابی، تولید و توزیع در یک تیم همکاری نماید. دایره وظایف یک بازاریاب‌ در محل کاری خود بسیار گسترده است و او باید توانایی کنترل زمان و وظایف خود را داشته باشد.

مدیر-بازاریابی-پلتفرم-استخدام-مداجاب

وظایف یک مدیر بازاریابی چیست؟

  • توسعه و سرپرستی کمپین‌های بازاریابی بالاخص در شبکه‌های اجتماعی
  • پیشبرد و آنالیز تحقیقات در زمینه شناخت مخاطب و مشتری
  • استفاده از ایده‌ها و استراتژی‌های متنوع و جدید در راستای کار خویش
  • شرکت در فعالیت‌های تبلیغاتی
  • سازماندهی رویدادها و نمایشگاه‌های مرتبط به محصولات
  • تدوین و توزیع اطلاعات آماری
  • کنترل وبسایت شرکت مورد نظر و تجزیه و تحلیل داده‌های آن

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

یک مدیر بازایابی دارای چه خصوصیاتی است؟

1- مدرک تحصیلی: یک فرد با هر مدرک تحصیلی می‌تواند به عنوان یک بازاریاب فعالیت کند. ولی مدرک تحصیلی در رشته‌های بازاریابی، اقتصاد، تجارت، آمار و یا جامعه شناسی ارجحیت دارد.

2- تجربه کاری: تجربه‌های مرتبط از قبیل فروشندگی و یا کارهای خدماتی داوطلبانه که نشان‌دهنده مهارت های ارتباطی آن فرد با مشتری است به عنوان مزیت تلقی می‌شوند.

3- توانایی: یک بازاریاب باید توانایی همکاری با شرکت‌ها، تولیدکنندگان، خرده‌فروشان، صنایع مختلف، خیریه‌ها، دولت و مقامات محلی را داشته باشد.

 

برای مشاهده مقاله، طراح شال و روسری
بر روی لینک کلیک کنید.

منابع:

Marketing Executive

ارسال دیدگاه