بافنده کیست؟

بافنده-کیست-استخدام-مداجاب

بافنده کیست؟

بافنده کیست؟ فردی است که با استفاده از ماشین‌آلات منسوجات، به کشیدن، حلقه‌زنی، گره‌زنی و بافتن پارچه می‌پردازد. وظیفه‌ اصلی آنها بررسی و بازرسی پارچه بافته شده است؛ تا در صورت وجود نقص در بافت، آن را ببرند یا در صورت لزوم ماشین را متوقف کنند. بافنده نیز مسئولیت بررسی دستگاه بافت را دارد. در صورت نیاز، بافنده نخ را بریده و پارچه را در غلتک‌ها قرار می‌دهد تا توقف در فرآیند بافت و سایر عملیات نساجی جلوگیری شود.

بافنده باید دستان ماهری داشته باشد و به جزئیات کوچک توجه کند. همچنین، باید مدرک دیپلم دبیرستان را داشته و سابقه کار در این حوزه را نیز داشته باشد. او در محیطی بسته کار می‌کند و در صورت لزوم باید ایستاده، راه رود یا حتی بدود. به دلیل انجام کارها با دست، باید بینایی قوی داشته باشد تا به سرعت نقص‌ها را تشخیص دهد. همچنین باید دانش کافی در زمینه تجهیزات نساجی و مهارت‌های خوبی در حل مسائل داشته باشد.

 

بافنده-کیست-پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

وظایف بافنده

– وظایف بافنده شامل تنظیم ماشین‌آلات نساجی و انجام فعالیت‌هایی مانند بافندگی، سیم‌پیچی، تاب‌دادن نخ، چسباندن و کشش است.

– این شخص باید قادر باشد نقشه‌های بافت را خوانده و نخ‌ها و کامواها را از سوزن‌ها عبور داده و پارچه‌ها را در راهنماها و غلتک‌های ماشین‌آلات بافندگی قرار دهد.

– همچنین، از همکاران خود درباره سفارشات، فرآیندها و مشکلات اطلاعات جمع‌آوری کرده و کنترل کیفیت را نیز انجام می‌دهد. پس از اتمام فرآیند تولید، بافنده ماشین‌آلات را متوقف کرده و تجهیزات را روغن‌کاری کرده و قطعات فرسوده را تعویض می‌کند.

 

 
برای مشاهده مقاله، بسته بند کیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

 

منبع

ارسال دیدگاه