انواع رزومه پلتفرم استخدام مداجاب

انواع رزومه

1. رزومه زمانی

در رزومه زمانی، پیشینه و مهارت‌های افراد به ترتیب از آخرین توانایی و مهارت نوشته می‌شود و شروع این رزومه از آخرین پیشینه افراد است. این شیوه رزومه نویسی از شیوه‌های رایج در رزومه است. زیرا کارفرمایان مطابق با آن از آخرین کار‌هایی که داوطلب‌ها انجام داده‌اند باخبر می‌شوند و به همین دلیل آن را به سایر انواع رزومه ترجیح می‌دهند؛ و اگر فردی دارای پیشینه‌ای زیاد در شغلی باشد این نوع رزومه برای او بهترین گزینه است.

 

2. رزومه کاری

در رزومه کاری تاکید بر مهارت و توانایی‌های فرد در زمینه مورد نظر است و تفاوتش با رزومه زمانی این است که تاریخ و زمان در آن اهمیت ندارد. در این رزومه تخصص‌ها و مهارت‌های افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد و سابقه افراد در آن ارزیابی نمی‌شود. افراد فقط مهارت‌هایی را که به دست آورده‌اند، برای کارفرما ذکر می‌کنند و در انتها به سابقه و تجربه آن اشاره می‌کنند.

این رزومه به افرادی که تجربه محدودی دارند یا تصمیم گرفته‌اند که شغل خود را تغییر دهند مناسب است و افراد می‌توانند با نشان دادن مهارت‌ها و توانایی‌های خود، تجربه محدود خود را کم‌تر نشان بدهد.

 

3. رزومه ترکیبی

رزومه ترکیبی در واقع ترکیب رزومه کاری و زمانی است. به این شکل که در بالای رزومه فهرستی از توانایی‌ها و مهارت‌های فرد نوشته می‌شود و در پایین آن، سوابق کاری افراد ذکر می‌شود که به وسیله آن هم می‎‌توان صلاحیت‌های خود و هم سوابق کاری را گزارش داد و کارفرما نیز به هر دو اطلاعات دسترسی داشته باشد.

انواع-رزومه-پلتفرم-استخدامی-مداجاب

4. رزومه اینفوگرافی

رزومه اینفوگرافی از عناصر گرافیکی (رنگ، تصویر، نمودار و …) تشکیل می‌شود و می‌تواند همراه با متن یا بدون متن باشد. رزومه‌های عادی برای نشان دادن سوابق و مهارت‌های فرد است و در قالب یک متن نوشته می‌شود. اما در رزومه اینفوگرافی عناصر رنگ، طرح، قالب ‌بندی، چیدمان و فونت‌های متفاوتی استفاده شده است که اطلاعات را به بهترین شکل نمایش می‌دهد.

 

5. رزومه با پروفایل

در رزومه با پروفایل، تجارب، مهارت‌ها، هدف و تصمیم‌ های افراد در زمینه شغل مورد نظر در قالب تعداد محدودی از جملات بیان می‌شود. اگر افراد تجارب زیادی در زمینه مورد نظر دارند. آن را به صورت چند جمله محدود برای مدیر یا کارفرما شرح می‌دهند و اگر تجربه و پیشینه زیادی نیز نداشته باشند می‌توانند توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در آن ذکر کنند.

 

پلتفرم استخدام مداجاب

 

6. رزومه هدفمند

در یک رزومه هدفمند فقط مهارت‌هایی که مرتبط با شغل درخواستی است ذکر می‌شود؛ و برای نوشتن آن نباید از رزومه‌های قبلی استفاده کرد و باید نکته‌های مهم مربوط به همان کار در آن برجسته شوند. پس با نوشتن یک رزومه هدفمند، کارفرما برای انتخاب افراد متقاصی آن شغل می‌تواند تصمیم بهتری بگیرد و همیشه باید این را به یاد داشته باشید. کارفرما، قبل ازآن که بررسی کند شما مناسب آن شغل هستید یا نه، نحوه نوشتن رزومه نویسی شما را در نظر می‌گیرد.

 

7. رزومه غیر متعارف

رزومه غیر متعارف یکی از انواع رزومه است که در آن ممکن است طرح گرافیکی، نمودار و عناصر بصری دیگر به کار رفته باشد. این رزومه می‌تواند به شکل آنلاین و چاپ شده، ویدیویی یا حتی در لینکدین همراه با تصاویر باشد؛ که بیش‌تر برای شغل‌های هنری و خلاق می‌تواند گزینه بسیار مناسبی به شمار آید که می‌خواهند با ساختن طرح‌های بصری یا ساخت یک صفحه وب سایت، توانایی و مهارت خود را در آن زمینه نشان دهند.

 

8. مینی رزومه

در یک مینی رزومه اطلاعات کوتاهی درباره شغل و توانایی‌های متقاضی است که فقط متناسب با همان شغل مورد نظر است. در بیش‌تر موارد همان یک رزومه استاندارد کافی است. این مینی رزومه‌ها بیش‌تر برای فرصت‌های شغلی و نمایشگاه کار کاربرد دارد و زمانی می‌شود از این نوع رزومه استفاده کرد که با افراد زیاد در ارتباط باشید و بخواهید اطلاعات خود را به مدیری بدهید که احتمالا در میان آن‌ها است.

اگر به دنبال کار هستید. یک رزومه خوب شما را در این زمینه کمک می‌کند و هیچ وقت این را فراموش نکنید که رزومه، نوشته‌ای است که مهارت‌ها و پیشینه شما را برای مدیری به نمایش می‌گذارد که هرگز شما را ندیده است و نمی‌شناسد. پس در رزومه نویسی باید دقت لازم را به کار ببرید تا بتواند شایستگی شما را به نمایش بگذارد.

 

برای مشاهده مقاله، رزومه چیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه