چگونه با سابقه کار کم، شانس پذیرش خود را بیشتر کنیم؟

چگونه-با-سابقه-کم-شانس-خود-را-بیشتر-کنیم-استخدام-مداجاب

چگونه با سابقه کم، شانس خود را بیشتر کنیم؟

چگونه با سابقه کم، شانس خود را بیشتر کنیم؟ برای بسیاری از افراد پیش آمده که بعد از پایان دوره تحصیلی خود، برای مشغول به کار شدن در مجموعه‌ای اقدام نموده‌اند اما به‌دلیل نداشتن سابقه کار، درخواست آنان رد شده است. حال شما باید به‌دنبال راهکارهایی باشید که این کمبود در رزومه شما کمتر جلوه کند و یا به بیان دیگر، داشتن امتیازهای مثبت ویژه، نداشتن سابقه کار شما را کمرنگ‌تر کنند.

چگونه-با-سابقه-کم-شانس-خود-را-بیشتر-کنیم-مداجاب


کارفرمایان برای استخدام پرسنل خود، چهار شاخصه را در نظر می‌گیرند:

قبل از بیان هر نکته‌ای، لازم به ذکر است که در هر شرایطی، چه کاری و چه غیر کاری، بیاموزید که خودتان باشید؛ دانستن اینکه شما خودتان را پذیرفته‌اید و صادقانه در جلسه حضور پیدا کرده‌اید، برای افرادی که با شما مصاحبه می‌کنند، اطمینان خاطر به ارمغان می‌آورد. در ادامه به بیان نکات کلیدی خواهیم پرداخت؛ در هر دیدار رسمی یا غیررسمی اولین ویژگی که مورد قضاوت قرار می‌گیرد، مشخصات ظاهری است.

شما باید در اولین قدم جهت آمادگی حضور در یک مصاحبه کاری پوششی را انتخاب کنید که متناسب با محیط کار و به‌خصوص مناسب با مجموعه‌ای باشد که قصد همکاری با آنان را دارید؛ از نظر کارفرمایان، شما اینگونه به اولین تعهد کاری خود عمل کرده‌اید، موقعیت‌شناس هستید و به کار خود و آن‌ها ارزش قائل‌اید. در قدم دوم، لحنی را برای صحبت انتخاب کنید که نهایت ادب و شخصیت کامل شما را برساند و این مهم، نحوه برخود شما با همکاران و ارباب‌رجوع را مشخص می‌نماید. در طول مصاحبه، باید در سخنان خود این اطمینان خاطر را به کارفرمایان بدهید که در صداقت، وفاداری و امانت‌داری شما شکی نیست.

چگونه-با-سابقه-کم-شانس-پذیرش-خود-را-بیشتر-کنیم-مداجاب

دانستن اینکه شما از انگیزه، تلاش، پشتکار و استعداد ویژه‌ای برخوردارید، افرادی که با شما مصاحبه می‌نمایند را ترغیب می‌کند تا بیشتر درباره شما بدانند و نظرات مثبتی پیدا کنند. به‌علاوه ایده‌ها و طرح‌هایی که در ذهنتان وجود دارد را بیان نمائید. یکی دیگر از نکات کلیدی این است که سعی کنید تا حدالامکان از پرسیدن سؤالات پیاپی، جواب‌های طولانی، سکوت بیش‌از حد، قطع کردن سخنان دیگران و تعریف بی‌جا از خود بپرهیزید.

 

یکی دیگر از شاخصه‌های مدنظر کارفرمایان، دانش و مهارت‌های فردی و اجتماعی شما است:

سعی کنید در دورانی که مشغول به تحصیل هستید، مهارت‌های الزامی و دانشی که به‌عنوان امتیازهای ویژه در رشته شما محسوب می‌شوند را بیاموزید. از جمله مهارت‌هایی که بسیار کارآمد و ویژه هستند. مهارت‌های دوخت و الگوسازی که شما در طول تحصیل، باید به‌خوبی آن‌ها را تقویت نمائید. انجام فعالیت‌های پژوهشی نیز از ابتدای تحصیل، شما را به فردی غنی از اطلاعات تبدیل خواهد کرد. همچنین در فعالیت‌های اجتماعی مختلف، مانند جشنواره‌ها، پروژه‌های دانشگاهی، سمینارها، ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های عملی و تئوری شرکت نمائید. شما باید تلاش کنید تا در جمع بزرگان رشته تحصیلی خود قرار داشته باشد.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

برای تحقق این مهم، کافی است از برخی اساتید خود بخواهید تا این امکان را به شما بدهند که در پروژه‌ها و فعالیت‌های آنان، به‌عنوان دستیار کنارشان باشید و در عین حال که کمک حال آن‌ها هستید، نکات کلیدی را بیاموزید. ذکر این نوع همکاری‌ها در رزومه شما، به‌عنوان سابقه کار محسوب می‌شود. همچنین به‌یاد داشته باشید که فعالیت‌های دانشگاهی خود، طرح‌ها و دوخت‌های‌تان را به‌عنوان نمونه کار به‌همراه داشته باشید. برای داشتن نمونه کار بیشتر، می‌توانید برای اطرافیان خود لباس بدوزید.

با-سابقه-کم-شانس-خود-را-بیشتر-کنید-مداجاب

نیازها و الزامات کارفرمایان:

از جمله نکاتی که شما باید در نظر داشته باشید. توجه به نیازها و الزامات شرکت‌ها و مراکز تولیدی است. تلاش کنید تا پیگیر و وقت‌شناس باشید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و پایگاه‌های خبرگزاری مداجاب، به‌راحتی از نیازمندی‌های مراکز مرتبط با حرفه خود آشنا ‌شوید. در غیر این صورت، اگر زمانی اقدام به مراجعه کنید که پرسنل کافی در آن مکان وجود دارد. علاوه بر اینکه هیچ شانسی برای پذیرش ندارید، ممکن است رد شدن شما توسط آن‌ها، سبب ضربه روحی و ناامیدی شما شود. باید اولویت نیازمندی‌ها استخدامی را بررسی و سنجیده عمل کنید.


یکی دیگر از مباحثی که در مصاحبه کاری مورد بحث قرار می‌گیرد، مشخصات خانوادگی شما است. اگر مهارتی را نزد والدین خود آموخته یا ارتقاء بخشیده‌اید، و یا اگر پدر و مادرتان آمادگی سرمایه‌گذاری برای شروع یک کسب‌ و کار توسط شما را دارند، ذکر نمائید. این کار حسن رفتار والدین شما را می‌رساند. همچنین اگر والدین شما در حرفه‌ای مشابه با حرفه شما و مهارت مدنظر کارفرما مشغول به‌کار بوده و یا هستند، آن‌را بیان کنید.


به‌عنوان یک فرد موفق، شما باید تلاش کنید تا تحصیل و تجربه را در کنار یکدیگر پیش ببرید. چه بسا افرادی وجود دارند که از تجربه کافی برخوردار هستند. اما به‌دلیل نداشتن دانش کافی، قادر به ادامه فعالیت و شکوفایی در حرفه خود نیستند. طبق تحقیقات به‌دست آمده در کشورهای خارجی، 4/77 درصد از فعالان در عرصه مد، دارای مدرک کارشناسی و تنها 5/7 درصد از آن‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. بنابراین شما با پیشبرد دانش و تجربه در کنار یکدیگر، می‌توانید به یکی از افراد شاخص در عرصه مد و پوشاک تبدیل شوید.

 

برای مشاهده مقاله، نرم افزارهای موجود در صنعت پوشاک چیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه