حسابدار کیست؟

حسابدار-کیست-استخدام-مداجاب

حسابدار کیست؟

حسابدار کیست؟ فردیست که مسئولیت جمع آوری، پیگیری، اصلاح و ابلاغ وضعیت مالی شرکت را داشته و به تجارت‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات مالی بگیرند. او معاملات را ثبت کرده، داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. این فرد ممیزی‌ها را انجام می دهد و به بودجه‌بندی و پیش‌بینی مالی نیز کمک می‌کند.

همچنین مالیات را محاسبه کرده و یافته‌های خود را به مدیریت و نهادهای دیگر مانند سرمایه‌گذاران گزارش می‌دهد. این افراد با مقدار زیادی داده عددی کار کرده، چندین کار را توامان در مهلت تعیین شده انجام می‌دهد تا گزارش‌های شفاف و کاملی را به مدیریت ارائه دهد.

حسابدار-پلتفرم-استخدام-مداجاب

وظایف حسابدار شامل رعایت کلیه مقررات حسابداری و مالی بر اساس شرکت و کشور فعالیت آن است. او باید داده های مالی را گردآوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده و این داده‌ها را به صورت دوره‌ای، مانند ترازنامه ، صورت سود و زیان و غیره گزارش نماید. همچنین او باید اطلاعات به دست آمده را به مدیران، سرمایه‌گذاران و نهادهای دیگر عرضه نماید. این فرد باید توانایی نگه‌داری سوابق مالی به طور دقیق و رفع مغایرت‌ها را داشته باشد. حسابدار باید مالیات را محاسبه کرده و از قوانین فعلی در زمینه امور مالی و حسابداری آگاه باشد. او موظف است در فرآیند تصمیم‌گیری با تهیه بودجه و پیش‌بینی‌های مالی به مدیریت کمک کند.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

یک حسابدار نیازمند مدرک لیسانس در حسابداری یا رشته‌های مرتبط است. همچنین فردی با سابقه آموزش یا تجربه بیشتر ممکن است ترجیح داده شود. او باید دارای مهارت‌های تحلیلی، ارتباطی و رایانه‌ای قوی بوده و ریاضیات و حسابداری و فرآیندهای مالی را به خوبی درک نماید. او باید دارای رفتار با اصول اخلاقی بوده و به جزئیات توجه خاصی داشته باشد.

 

برای مشاهده مقاله، چاپی کیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

 

منبع

ارسال دیدگاه