مدیر مالی کیست؟

مدیر-مالی-کیست-استخدام-مداجاب

مدیر مالی کیست؟

مدیر مالی فردیست که منابع مالی یک شرکت را توزیع کرده و مسئولیت برنامه ریزی بودجه را داراست. همچنین با ارائه بینش و مشاوره مالی از تیم مدیریت اجرایی پشتیبانی کرده. این امکان به آن‌ها داده می شود تا بهترین تصمیمات تجاری را برای شرکت بگیرند. مدیران مالی به عنوان عضو اساسی تیم مالی دارای وظایفی همچون جمع آوری، تفسیر و بررسی اطلاعات مالی، پیش بینی ترندهای مالی آینده هستند. همچنین ارائه گزارش به مدیریت و سهامداران و انجام مشاوره در راستای چگونگی تاثیر تصمیمات کسب و کار فعلی بر آینده شرکت را دارا می‌باشند.

مدیر-مالی-پلتفرم-استخدام-مداجاب

این افراد باید گزارش‌های مالی مربوط به بودجه، بدهی‌های حساب، مطالبات حساب، هزینه ها و غیره را تهیه کرده؛ و برنامه‌های تجاری بلند مدت را بر اساس این گزارش‌ها تهیه کنند. این افراد باید توانایی بررسی، نظارت و مدیریت بودجه‌ها را داشته و روند بازار و رقبا را تجزیه و تحلیل کنند، تا بتوانند استراتژی‌هایی که برای به حداقل رساندن ریسک مالی کار را ایجاد کنند.

پلتفرم-استخدام-مداجاب


مدیران مالی معمولاً باید دارای مدرک کارشناسی در امور مالی، حسابداری، اقتصاد، ریاضیات، مطالعات تجاری و یا مدیریت بازرگانی باشند. بسیاری از آنها همچنین می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد (در مدیریت بازرگانی، امور مالی و یا اقتصاد) دریافت کرده و دوره های مدیریت مالی را، هم در محل کار و هم در خارج از محل کار، گذرانده باشند. گواهینامه ها و مجوزها نیز در این زمینه قابل قبول است. به عنوان مثال مدیران مالی که به عنوان حسابدار کار می‌کنند به حسابداران رسمی تبدیل می‌شوند. به علاوه سابقه کار در این زمینه نیز ضروری تلقی می‌شود.

 

برای مشاهده مقاله، گرافیست مد کیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.

 

منبع

ارسال دیدگاه