بازاریابی آنلاین فروش محصولات
افزایش فروش اولین دغدغه و خواسته هر فروشگاه آنلاین نوپا و قدیمی است. اگرچه در زمینه کسب و کار آنلاین توصیه ها و نکات زیادی مطرح شده است. اما اغلب این موارد جنبه عمومی دارند. ما بعد از مدت ها تحقیق و پژوهش در زمینه فروش و بازاریابی آنلاین و بررسی عمیق این حوزه به نتایج زیادی دست پیدا کرده ایم. ما قصد داریم در ادامه نتایج به دست آمده در این مقاله جامع را برای شما بازگو کنیم.
در این مقاله به شیوه ها و روش های افزایش بازاریابی آنلاین فروش محصولات اشاره می کنیم. روش های مذکور شامل موارد تخصصی و همچنین عمومی می شوند و همگی آن ها در کنار یکدیگر به افزایش استراتژیک و بلند مدت فروش شما کمک میکنند.
قبل از هر چیزی، صادق بودن در کار نکته موفقیت و شروع یک فروش قدرتمند خواهد بود. شاید به ظاهر چنین توصیه ای مضحک به نظر برسد، اما بسیاری از تجارت ها توجه کمی به این موضوع دارند. برای مثال: خیلی از تجارت ها شروع به خرید و آماده سازی محصولاتی می کنند که قادر به پرداخت همه هزینه آنها نیستند. بنابراین از چک و دیگر روش های پرداخت اقساطی استفاده میکنند
در صورتی که ممکن است فروش مناسبی نداشته باشند و محصولاتشان خیلی کمتر از حد انتظار به فروش بروند. در چنین حالتی مقدار زیادی محصول فروخته نشده و اقساط سنگین باقی می ماند. همین مسئله دلیل ورشکست شدن خیلی از تجارت ها بوده است. مورد دیگری که به صداقت در کار مرتبط می شود، اعتماد کاربران به تجارت و برند شماست.
هیچ وقت ادعایی نکنید که نتوانید آن را انجام دهید و از اغراق کردن و تعریف بیجا به شدت دوری کنید. کاربران و مشتریان امروزی هوشیار بوده و گول چنین وعده هایی را نمی خورند. بنابراین صادق باشید و سعی کنید در تمام بخش های تجارت خود بی پرده و بدون حاشیه فعالیت داشته باشید. اشتباه بیشتر افراد مشغول در این حوزه این است، که فکر می کنند باید هر طور که شده تجارت و کمپانی خود را بزرگ کرده تا جزو بزرگان آن زمینه قلمداد شوند.
تلاش بی وقفه برای رسیدن به این هدف به راحتی باعث خواهد شد تا شما از اهداف مهمتر فاصله بگیرید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که اتفاقاً کاربران و مصرف کنندگان به تجارت های کوچک نیز اهمیت داده؛ و آن ها را به خاطر ارائه خدمات، شخصی سازی شده تر و موارد مشابه اولویت قرار می دهند. تحت هر شرایطی سعی نکنید نقش بازی کنید تا خودتان را چیزی که نیستید نمایش دهی
2- از پیشنهادات لحظهای و محدود استفاده کنید
یکی از راه های ترغیب کردن کاربران و مشتریان استفاده از پیشنهادات لحظه ای یا پیشنهادات ویژه است که در مبحث بازاریابی آنلاین و اینترنتی از آن با عنوان پیشنهادات اورژانسی نیز یاد میشود. در این نوع پیشنهادات که می بایست در صفحه اصلی وب سایت شما و در قسمتی کاملاً واضح قابل رویت باشد، شما باید پیشنهادات لحظه ای از محصولات و یا سرویس های خود ارائه دهید.
برای مثال می توانید یکی از محصولات خود را با تخفیف به معرض دید و فروش قرار دهید. اما چیزی که باعث می شود کاربران به خرید آن محصول یا سرویس سوق پیدا کنند، احساس اورژانسی بودن این پیشنهاد است. در چنین حالتی شما می بایست با قرار دادن یک تایمر (شمارش معکوس) و یا تعیین کردن یک زمان مشخص، اعلام کنید، که این تخفیف به زودی به اتمام می رسد تا کاربران با دیدن این اطلاعیه، بیش از پیش روی خرید آن تمرکز کنند. روش دیگر و مشابهی که مثل همین نوعی پیشنهادات خیلی از فروشگاه ها را با موفقیت روبرو کرده است، فروش و ارائه محصولات و خدمات محدود است.
برای این نوع فروش ها، تعدادمحصولات و یا سرویس هایی که شما ارائه می کنید محدود است. اگر شما این مورد را به صورت یک متن تبلیغاتی در صفحه اول قرار دهید. کاربران حس می کنند که ممکن است، محصول مورد نظر به زودی به اتمام برسد. این موضوع باعث می شود تا کاربران ترغیب شده و به صفحه آن محصول مراجعه کنند و قبل از اینکه موجودی آن محصول به اتمام برسد آن را خریداری کنند.
3- از محتوای تولیدشده توسط کاربر در اینستاگرام حمایت کنید
اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از ۳۵ میلیون کاربر ایرانی با بیشترین احتمال نسبت به جاهای دیگری از وب محل حضور مخاطب شماست. یکی دیگر از بازاریابی آنلاین و از بهترین راههای رشد برندتان و فروش در اینستاگرام، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. برای تبلیغ هشتگ موردنظرتان میتوانید آن را در بیوی اینستاگرام خودتان بگنجانید. میتوانید این هشتگ را در پستهای اینستاگرام تان قرار دهید و آن را با دنبال کنندگان تان در سایر شبکههای اجتماعی هم بهاشتراک بگذارید.
علاوهبرآن، میتوانید این پیام را به فهرست ایمیلتان هم ارسال کنید. درست نوشتن کپشن اینستاگرام هم بسیار در رشد فروش شما موثر است. برای جذب بیشتر مخاطب به ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر، میتوانید تخفیفها یا اعتبار در فروشگاهتان را ارائه دهید.
4- فروش متقابل محصولات را فراموش نکنید
فرض کنید در یک فستفود سفارش خود را دادهاید و بعد فروشنده از شما میپرسد « آیا سیبزمینی سرخشده یا نوشابه یا سالاد و ماست هم میل دارید؟ » شاید تاکنون چندین بار با این پرسش مواجه شدهاید. این یک مثال عالی از فروش متقابل است. در واقع نوعی هنر است که در آن فرصتهای مناسبی را برای خریدار خلق میکنند تا محصولات مرتبط یا امکانات بیشتری را با هدف خرید بیشتر خریداری کند. فروش متقابل محصولات در تجارت الکترونیک به شدت محبوب است.
برای مثال اگر شما برای خرید یک گوشی همراه به سایت دیجی کالا مراجعه کنید، تعداد زیادی از محصولات جانبی آن موبایل را نیز به شما نشان میدهد تا بتوانید تمامی ملزومات آن را نیز خریداری کنید. آمازون سال قبل گزارشی داده که، حدود ۳۵ درصد از درآمدش از طریق بیشفروشی (up-selling) و فروش متقابل (Cross-selling) بهدست آمده است. برای سایتهای فروشگاهی ووکامرس افزونههای مناسبی برای بیشفروشی وجود دارد که از طریق آنها به راحتی میتوانید وارد این فضا شوید.
برای مشاهده مقاله، 13 نوع طراح در صنعت مد و پوشاک
بر روی لینک کلیک کنید.