نوع پوشش در مصاحبه شغلی

نوع پوشش در مصاحبه شغلی مداجاب

نوع پوشش در مصاحبه شغلی

نوع پوشش در مصاحبه شغلی بسيار تاثيرگذار است بنابراين در نخستين برخورد بايد تميز، شيک و در عين حال مناسب محيط كاري خود لباس بپوشيد. اگر متقاضي شغل مناسب برای خود هستيد. مطالعه اين مطلب، شما را برای روز مصاحبه آماده می كند.

مرتب و اتوكشيده باشيد

لباس‌هایی هم که اندازه‌‌ی شما نیست به تن نکنید. توجه داشته باشيد لباس تان تميز و اتوشده باشد.
موی شما باید تمیز و قابل مدیریت آراسته شود، آقایانی هم که به ریش و سبیل علاقه دارند حتما از چند نفر نظری راجع به مدلی که بیشتر به آنها می‌آید بپرسند و مرتب و متقارن بودن را در نظر بگیرند.

مراقب ظاهرتان باشید

اگر لباس و ظاهرتان ایراد اساسی داشته باشد ۱۰ ثانیه برای تصمیم درباره‌ی رد کردن شما کافی است، حتی اگر مصاحبه‌گر چون خوش‌صحبت هستید یا خودش آدم مأخوذ به حیایی است تا ۱۰ دقیقه هم وقت صرفتان کند.
آماری وجود دارد که می‌گوید ۸۰٪ متقاضیان شغل بالاخره متوجه می‌شوند که چه چیزی باید بپوشند و ۲۰٪ باقی‌مانده آنهایی هستند كه متعادل لباس نمي پوشند.
لباس‌های تنگ، آرایش‌های آنچنانی، لباس‌های زیادی بلند یا زیادی کوتاه، شلوار بَگی و کفش پاشنه بلند چیز‌های زیادی برای گفتن به کارفرمای شما دارند .

نظافت را فراموش نكنيد

در محیط کار نباید بوی عرق بدهید این امر را حتما رعایت کنید. اما در مصرف ادكلن هم زياده روي نكنيد. در مورد آرایش هم همین نکته را رعایت کنید، یک آرایش لطیف و ظریف کافی است.

رسمی یا غیر رسمی

به جز برای ملاقات با کارفرمایان دولتی، شاید دیگر مثل قدیم لازم نباشد حتما کت‌وشلوار، مقنعه و پارچه‌های سنگین اداری تن‌تان کنید. می‌توانید سبک‌تر و با رسمیت کمتر هم به مصاحبه بروید. البته نه با شلوار کوتاه، جین تنگ، بلوز یقه باز و دمپایی لاانگشتی. حتما ظاهر خود را متناسب با شرایط شرکت رسمی یا غیر رسمی تغییر دهید.

 

نوع پوشش در مصاحبه شغلی مداجاب استخدام

 

نوع پوشش را با افراد حاضر مطابقت دهيد.

برای اینکه بتوانید در مورد رسمیت محل کار تصمیمی بگیرید باید قضاوت کنید.
خب مدیر شما چه جور آدمی است؟ مدرن است یا سنتی؟ جوان است یا پیر؟ فرهنگ شرکت‌تان چیست؟

بعضی شرکت‌ها به صورت واضح مشخص است که رسمیت کمتری دارند. یک استارتاپ نوپا با مدیری جوان که در تجارت آنلاین فعالیت می‌کند قاعدتا کمتر از اتاق استخدام شرکتی ایرانیزه و سنتی که سه نسل پدربزرگ و پسر و نوه را دیده از شما انتظار رسمیت دارد.

آیا آنجا محلی است که هر روز با کت‌وشلوار و مانتوی فرم و مقنعه به سر کار می‌روند؟ دستورالعمل خاص یا لباس فرمی در کار است؟ خیلی ساده از منابع انسانی یا حراست شرکت درباره‌ی دستورالعمل‌های لباس پوشیدن پرس‌وجو کنید؛ قرار است شما متناسب با محیط به نظر برسید و جو شرکت را بسنجید.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

روراست نباشید.

همانطور که گفتم انتخاب لباس نهایتا یک هنر است و قاعده‌بردار نیست.
مثلا اگر برای داشتن یک شغل هنری مصاحبه می‌دهید، دستتان برای اینکه خودتان باشید بازتر است. چون هرچه باشد در این موقعیت لباس‌تان خودش یک جور رزومه‌ به حساب می آید.

اعتماد به نفس داشته باشيد.

یادتان باشد مهم‌ترین چیزی که با خود به مصاحبه کاری می‌آورید اعتماد به نفس است. چیزی که می‌پوشید و تیپ شما، نشانگر این اعتماد به نفس است. اگر در لباستان احساس راحتی نکنید در مصاحبه این احساس ناراحتی را نشان می‌دهید.

 

برای مشاهده مقاله، طراح لباس هستی؟
بر روی لینککلیک کنید.

ارسال دیدگاه