چگونه یک رزومه تصویری بسازیم؟

چگونه یک رزومه تصویری بسازیم؟ مداجاب

رزومه تصویری بسازیم.

اين روزها بيماری كرونا همه را مجبور به ماندن در خانه كرده است. دراين ميان با توجه به اينكه در ماه‌های آغازين سال جديد به سر می بريم بسياری از شركت ها و اداره ها به دنبال نيروی كار جديد هستند، و سعی دارند تا از طريق فضای مجازی با افرادی كه قرار است استخدام كنند آشنا شوند. مطلب زير شما را با ارسال رزومه تصويری بيشتر آشنا می كند.

1- رزومه چيست؟

رزومه یک توصیف کتبی و کوتاه از اطلاعات فردی، سوابق شغلی، سوابق تحصیلی، مهارت ها و دستاوردهای شما برای پیدا کردن کار يا ادامه تحصيل است.

2- انواع رزومه های تصويری

از انواع رزومه های تصویری، رزومه مكتوب كه به شكل عكس درآمده است و روزمه ای كه به شكل فيلم به نمايش در می آيد وجود دارد.

 

برای تهيه رزومه تصویری چه اطلاعاتی بايد درج شود؟

1- مشخصات فردی

اولین چیزی که در نگارش رزومه تصویری در بخش اطلاعات پایه رزومه کاری یا رزومه تحصیلی شما قرار می گیرد تصویر شما است. ممکن است شما علاقه ای به قرار دادن عکس خود در رزومه کاری نداشته باشید. اما اگر تصمیم گرفتید در ساخت رزومه خود از عکس استفاده کنید. حتماً باید یک عکس پرسنلی رسمی باشد؛ و به هیچ وجه از عکس های نامتعارف که به تازگی رواج یافته استفاده نکنید.

پس از عكس، اطلاعات فردی شامل: نام، نام خانوادگی، وضعیت تاهل، وضعیت خدمت سربازی و تاریخ تولد بايد درج شود.

رزومه تصویری مداجاب

برای این منظور شما باید در رزومه ساز، ساخت رزومه و ثبت نام خود را تکمیل کنید. همچنین در بخش آخر رزومه ساز، یعنی بخش درخواست شغل/ ادامه تحصیل گزینه درخواست شغل را بزنید. (با انتخاب این گزینه رزومه شما در بخش مشاغل برای کارفرما و شرکت های طرف قرارداد نمایش داده می شود.) و گروه شغلی، عنوان شغلی، نوع همکاری (پاره وقت، تمام وقت، پروژه ای و…) و حداقل حقوق درخواستی خود را مشخص کنید.

2- اطلاعات پايه رزومه تصویری

بايد توجه داشته باشيد ارسال هر نوع روزمه ای بايد اطلاعات پایه در آن مشخص باشد. اين اطلاعات شامل اطلاعات تماس، مشخصات فردی، آدرس شبکه های اجتماعی کاری مانند لینکدین و بخش درباره من است.

3- اطلاعات تماس رزومه

بخش اطلاعات تماس، آدرس ایمیل شما، شماره همراه و شماره ثابت، اگر دارای وبسایت شخصی هستید. آدرس وب سایت شما، کشور، استان، شهر و آدرس محل سکونت شما است. نكته مهم اين است كه باید ایمیل خود را در رزومه ساز وارد کنید. دقت کنید که در نوشتن رزومه از آدرس ایمیل رسمی استفاده کنید.  سوابق تحصيلي، محل اخذ مدرك و موسسه اي كه از آن فارغ التحصيل شده ايد را ذكر كنيد.

4- سوابق شغلی در رزومه

بخش سوابق شغلی رزومه ساز با انتخاب عنوان شغلی آغاز می شود. دقت داشته باشید در این قسمت از رزومه ساز شما باید یکی از دسته های موجود در لیست را انتخاب کنید. امکان نوشتن عنوان شغلی در رزومه ساز میسر نیست. بخش بعدی سمت شغلی شما در شرکت یا سازمان است؛ که نشان دهنده جزییات کاری است که شما در آن عنوان شغلی انجام می دادید.

5- تهيه فيلم از رزومه

اين نوع رزومه بايد مكمل رزومه نوشتاري باشد. به خاطر بسپارید که رزومه ویدیویی برای رسیدن به شغل مطلوبتان کافی نیست؛ و تنها در ارایه هرچه بهتر توانایی ها و مهارت هایتان به کارفرمای احتمالی به شما کمک خواهد کرد.

رزومه فيلم، یک فیلم کوتاه است که توسط کارجو و متقاضی استخدام تهیه شده و برای کارفرما و استخدام کننده ارسال می شود. حداكثر زمان آن بايد 90 ثانيه باشد. بايد توجه داشته باشيد كه معمولا كارفرمايان فرصت ديدن فيلم هاي طولاني تر را ندارند. بنابراين تهيه چنين فيلم هايی اتلاف وقت است.

بايد بدانيد كه ارايه اطلاعات صحيح از تحصيلات، مهارتها و توانمندی ها به كارفرما كمك مي كند تا سريعتر به شما را استخدام كند. پس وقت زيادي را برای تنظيم رزومه بگذاريد.

 

گوگل بهترين مكان برای ديده شدن

به ياد داشته باشيد كه سايت گوگل بهترين مکان برای ديده شدن رزومه تصویری است. زمانی که رزومه خود را در گوگل ثبت می کنید. این امکان وجود دارد که با جستجوی هر کلمه، مشابه کلمات موجود در رزومه تان در لیست نتایج جستجوی گوگل دیده شوید.

پس حتما در نوشتن كليد واژه های رزومه تان دقت کنید و به جای استفاده از کلمات عمومی، از کلمات تخصصی رشته خود و آن واژگانی که یک استخدام کننده در گوگل جستجو می کند، در رزومه خوب خود استفاده کنید. از این روش موتور جستجوی گوگل رزومه شما را برای کارفرمایان احتمالی بیشتری نمایش دهد.

 

برای مشاهده مقاله در زمینه مصاحبه غیرحضوری را جدی بگیرید.
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه