مسئول مارکتینگ کیست؟
مسئول مارکتینگ فردیست که وظیفه نظارت بر ارتقاء یک کسب و کار، خدمات، محصول و یا نام تجاری را داراست. بسته به سازمان، ممکن است او مسئولیت بازاریابی مجموعهای از محصولات و خدمات را داشته، یا روی تبلیغ یک محصول خاص متمرکز شود. این فرد ناظر و هماهنگکننده کمپینهای تبلیغاتی محصولات، خدمات و غیره بوده و در سیستم عاملهای مختلف از جمله رسانههای چاپی و اجتماعی مهارت دارد.
وظایف مسئول مارکتینگ چیست؟
- تدوین استراتژی قیمتگذاری برای افزایش سود، سهم بازار و رضایت مشتری به حداکثر خود
- شناسایی مشتریان جدید
- حمایت از فروش
- تولید محتوای تبلیغاتی با همکاری مدیران تبلیغات محتوای تبلیغاتی
- درک و توسعه بودجهها از جمله هزینهها، اعتبارات تحقیق و توسعه، پیش بینی سود و زیان
- تهیه لیستهایی از معرفی محصولات شرکت
- برنامهریزی همایشها، نمایشگاههای تجاری و رویدادهای مهم
- موقعیتیابی و افزایش آگاهی نسبت به برند
- ارزیابی وحفظ استراتژی بازاریابی
- توسعه هر کمپین بازاریابی از ابتدا تا انتها
- تحقیق در مورد تقاضا برای محصولات و خدمات سازمان
این فرد باید توانایی ارزیابی رقبا و مدیریت رسانههای اجتماعی، فعالیتهای روابط عمومی و بازاریابی محتوا را نیز داشته باشد. مسئول مارکتینگ باید دارای مدرک تحصیلی در زمینه بازاریابی، فروش یا غیره باشد و تجربه کاری نیز در این زمینه داشته باشد. او باید درک کاملی از روند معاصر مصرفگرایی داشته و مهارتهای تحقیق و نوشتار بسیار عالی، برای ایجاد محتوای بازاریابی نیز داشته باشد. این فرد باید مهارتهای رهبری، تفویض اختیار و تقویت ظرفیت را داشته، بسیار منظم و جزئینگر بوده و به مردم و ایدههای آنها احترام بگذارد.
برای مشاهده مقاله، میکاپ آرتیست کیست؟
بر روی لینک کلیک کنید.