راهنمای برنامه‌ ریزی طرح کسب‌ و کار مد

راهنمای-برنامه‌-ریزی-طرح-کسب‌-و-کار-مد-مداجاب

راهنمای برنامه‌ ریزی طرح کسب‌ و کار مد

راهنمای برنامه‌ ریزی طرح کسب‌ و کار مد برای کارآفرینانی است که خلاق و تیزبین هستند. این افراد در دنیای مد از اهمیت بافت، رنگ و شکل در لباس‌های متنوع تا اطمینان خاطر از اینکه این خلاقیت درآمد و در نهایت سود به دست می‌آورد را درک می‌کنند. شما به‌عنوان یک کارآفرین قبل از شروع هرگونه کسب‌وکاری، باید یک طرح جامع بنویسید و به‌طور دقیق بودجه مورد نیاز را محاسبه کنید، تا بتوانید آن‌را به سرمایه‌گذاران نشان دهید و جدیت خود را به آن‌ها ثابت نمائید.

نوشتن یک طرح برای شروع یک بیزینس، نیاز به دقت بسیار دارد و شما باید در این زمینه با متخصصین این حوزه مشورت کنید. در ادامه به بیان نکاتی طلایی می‌پردازیم که باید در پروسه برنامه‌ریزی یک طرح کسب‌ و کار ذکر شده و مورد بررسی قرار بگیرد.


اولین قدم شما باید نگاهی اجمالی به صنعت مد بیندازید.

در صنعت طراحی مد می‌توان گفت هیچ شرکت یا برندی، سهمی غالب در بازار ندارد. اما به‌طور کلی اکثر برندها رشدی مثبت داشته‌اند. این رشد به دلیل آن بوده که طراحان تصمیم گرفته‌اند؛ درباره بازار هدف تجدید نظر کرده و ارزش‌های جدیدی بیافرینند. در واقع امروزه طراحان مد نه تنها از علاقه مشتریان خود از طبقه عالی جامعه مانند افراد مشهور مراقبت می‌کنند؛ بلکه طبقه متوسط را نیز پوشش می‌دهند. درحال حاضر افرادی از طبقه متوسط، مد را از نزدیک دنبال می‌کنند و این امر منجر به پیشرفت فوق‌العاده صنعت مد شده است. همچنان پیش‌بینی نموده‌اند که صنعت مد بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ رشد کند؛ که این رشد و درآمد بسته به افزایش اعتماد مصرف‌کننده می‌باشد.

راهنمای-برنامه‌-ریزی-طرح-کسب‌-و-کار-مد-استخدام-مداجاب

پیشرفت تکنولوژی در آینده به احتمال زیاد بر صنعت طراحی مد نیز تاثیر می‌گذارد و ممکن است اشتغال در این صنعت افزایش یابد؛ از جمله این روندها می‌توان به بهبود استفاده از اینترنت برای خرید آنلاین توسط مشتریان، ادامه استفاده از نیروی کار ارزان قیمت و تحکیم کسب‌وکار در بخش خرده‌ فروشی اشاره نمود. یعنی امروزه هر فردی می‌تواند محصولات خود را با حداقل امکانات به‌صورت خرده‌ فروشی، بفروشد و استعداد و هنر خود را به نمایش بگذارد و اینگونه در این صنعت تأثیرگذار باشد.

صنعت مد، صنعتی است که روندی بسیار سریع دارد و این سرعت در صنایع دیگر بی‌سابقه است. طراحان مد بخاطر خلاقیت‌شان، ایده‌های ناب و تغییر سریع سبک‌ها شناخته شده‌اند. اگر می‌خواهید در این صنعت زنده بمانید باید بسیار خلاق، مشتری‌محور و فعال باشید. در کل صنعت را به‌طور کامل بررسی کنید و شانس موفقیت خود را بسنجید. تاریخچه برندهای موفق و ناموفق را دقیق مطالعه نموده و علل پیروزی و شکست آن‌ها را بررسی کنید، در صنعت مد باید تیزبین، باهوش، پرسرعت، خلاق و به‌روز باشید. طرح کسب‌ و کار مد شما باید دارای اعداد و ارقام دقیق و نقشه‌های جایگزین باشد.


ساختار کلی کسب‌ و‌ کار

باید مطمئن شوید که ساختار کلی کسب‌ و‌ کار شما در راستای استانداردها و ارزش‌های اصلی‌تان است. یعنی در ابتدای برنامه‌ریزی هدف‌گذاری کرده و مشخص نمائید که از راه‌اندازی این کسب‌ و کار چه هدفی دارید. همچنین از اینکه کارکنان حرفه‌ای و صالح را استخدام می‌کنید، که کسب‌ و کار و صنعت را به‌طور کامل درک می‌کنند. همچنین متعهد به دیدن این هستند، که از طریق افزایش بهره‌ وری به هدف مورد نظر خود دست می‌یابید. اطمینان حاصل نمائید تا بتوانید ساختار کسب‌ و کاری محکم را بسازید.

راهنمای-برنامه‌-ریزی-طرح-کسب‌-و-کار-مد-استخدام-مداجاب

کارکنان شما باید سخت‌کوش و صالح باشند، به خوبی آموزش دیده و قادر به رسیدگی به مسئولیت‌های مختلف و فزاینده اختصاص داده شده به آن‌ها باشند. در مورد ارائه محصولات و خدمات، باید مطمئن شوید که در تمام اشکال مد منحصربه‌فرد هستید. باید منابع متعددی از درآمد ایجاد کنید که در راستای سرویس اصلی خواهند بود. این منابع و خدمات دیگر ممکن است شامل خدماتی مانند آموزش‌ها و خدمات مشاوره‌ای می‌باشند. برای مثال اگر تولیدکننده شال هستید. شما می‌توانید در این روزها ماسک‌هایی به مشتریان ارائه دهید که با محصولات‌تان ست هستند و اینگونه منابع جانبی درآمد را به منبع اصلی اضافه کنید.

همچنین شما باید از فضای مجازی و اینترنت برای گسترش کسب‌وکار، تبلیغ و بازاریابی بیشتر استفاده نمائید. اینترنت به شما این امکان را می‌دهد که با کم‌ترین هزینه و از راه دور محصولات و خدمات خود را برای تمامی جهانیان به نمایش بگذارید. پس حتماً حداکثر استفاده از اینترنت را به دستور کار طرح کسب‌وکار خود اضافه کنید. از نظر موقعیت مکانی، دسترسی سریع به بازار و مشتریان را بررسی نمائید. افزایش گزینه‌های پرداخت برای راحتی مشتریان یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 


لیست حداقل نیروی کار مورد نیاز، نقش‌ها و مسئولیت‌های شغلی آن‌ها

 

1- مدیر ارشد اجرایی:

مسئول تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و ارتباط با مشتریان است که جهت کلی شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سیاست‌گذاری را بر عهده دارد.

2- مدیر مد:

مسئول طرح‌های خلاقانه شرکت، ارتباط با سردبیران مجله، دیگر مدیران مد، سازمان‌دهندگان و برنامه‌ریز رویدادها می‌باشد. باید آگاهی کافی در مورد روند صنعت داشته باشد و وظیفه پیش‌بینی مد روز را بر عهده دارد.

3- مدیر منابع انسانی:

امور اداری، استخدام کارکنان مناسب برای شرکت و جهت‌گیری کارکنان و آموزش

4- مدیر خرید:

شناسایی و خرید از فروشندگان و تولیدکنندگان قابل اعتماد از طرف شرکت، پیش نویس اسناد و حفظ امنیت مواد اولیه شرکت.

5- مدیر ناظر بر موجودی:

بررسی مواد اولیه، اعلام اسناد مواد خروجی و مواد ورودی و همچنین تضمین می‌کند که ذخیره‌سازی به خوبی انجام شده است و مواد در شرایط مناسب قرار دارند.

6- مدیران بازاریابی و فروش:

انجام تحقیقات لازم به منظور شناخت بازار مناسب و تعیین بازارهای هدف جدید از طرف شرکت و انجام بازاریابی مستقیم با مشتریان به نمایندگی از شرکت. همچنین پیش‌نویس‌ها و بررسی استراتژی‌های بازاریابی برای شرکت و حذف استراتژی‌های بی‌اثر بر عهده مدیر بازاریابی و فروش می‌باشد.

7- حسابداران و صندوقداران:

انجام هرگونه فعالیت‌های مالی مانند کنترل حساب‌های بانکی، مقدار پول نقد فیزیکی مورد استفاده توسط شرکت برای انجام فعالیت‌های خاص، اطلاعات و صورت‌های مالی و همچنین گزارش‌های مالیاتی را به نمایندگی از شرکت آماده می‌کنند و پرداخت‌های داخلی را هم انجام می‌دهند.

راهنمای-برنامه‌-ریزی-طرح-کسب‌-و-کار-استخدام-مداجاب


8- مدیران خدمات مشتریان:

تضمین می‌کنند که تمام استعلامات مشتری، سفارشات و شکایات بی‌درنگ انجام می‌گیرند و پایگاه داده مشتری را به‌روز نگه می‌دارند.

9- گروه نظافتچیان:

نظافت و مرتب بودن از ارکان اصلی شرکت‌های موفق هستند. نیروی خدمات تمیزی محل کار کارمندان را تضمین می‌کنند و همچنین هر گونه وظیفه دیگری که ممکن است توسط مدیر تعیین شود را انجام می‌دهند.

10- باربری:

نظارت بر بارگیری و تخلیه مواد از وسایل حمل‌ونقل، تحویل به موقع و صحیح و همچنین انجام هر گونه وظیفه دیگر که توسط مدیر تعیین شود، از مسئولیت‌های باربران است.

 

برای مشاهده مقاله، استانداردهای جهانی در تهیه و تولید لباس
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه