بهترین راه توسعه و پیشرفت کسب و کار
اصطلاح تعامل کارمند، به سطح تعهد و ارتباط کارمند با یک کارفرما یا شرکت مربوط میشود. تعامل کارمندان و رضایت آنها از کارفرما به عنوان عامل اصلی موفقیت در بازار رقابتی امروز است. سطح بالای مشارکت باعث افزایش خلاقیت در کار، وفاداری مشتری و بهبود عملکرد شرکت و ارزش و اعتبار کسب و کار میشود. مدیران اجرایی از سراسر جهان میگویند که افزایش رضایت کارکنان یکی از پنج استراتژی برتر تجارت جهانی آنها است. احساس امنیت و رضایت نه تنها تأثیر قابل توجهی بر حفظ کارکنان، بهره وری و وفاداری آنها دارد، بلکه پیوند کلیدی رضایت مشتری، شهرت شرکت و ارزش کلی کسب و کار است.
بهترین راه توسعه و پیشرفت کسب و کار، تعامل و بهره وری میتواند تحت تأثیر انسجام اجتماعی، احساس حمایت توسط سرپرست فرد، به اشتراک گذاری اطلاعات، اهداف و چشم انداز مشترک، ارتباطات و اعتماد باشد. کارمندان میخواهند احساس ارزش و احترام کنند. آنها میخواهند بدانند که کار آنها معنیدار است و ایدههای آنها شنیده میشود. کارمندانی که اشتیاق بالایی دارند، از کارایی و تعهد بالایی نسبت به کسب و کار برخوردار هستند. کارکنانی که احساس موفقیت در شرکت خود دارند، متعهد به پیشرفت و بهره وری خود در محیط کار هستند.
مشهور است که شرکتهایی که می دانند چگونه از منابع خود استفاده کنند و در آنها سرمایه گذاری کنند می توانند سریعتر رشد کنند؛ و از این طریق یک استراتژی تجاری در بازارهای نوظهور ایجاد کنند. این امر عمدتاً به عنوان یک مسئولیت مدیریتی در نظر گرفته می شود و نتایج نه تنها به توانایی مدیریت بلکه به کارمندان استخدام شده نیز بستگی دارد.
این مقاله قصد دارد تا استراتژی هایی که برای تحریک پتانسیل کارمند ها و حفظ آنها استفاده می شود، تا نشان دهد که چگونه نتایج عملکرد آنها به رشد و توسعه شرکت و همچنین تأثیرات مدیریت در این فرآیند کمک می کند. برای اطمینان از مشارکت کارکنان، اقدامات زیر را برای رضایت کارمندان در نظر بگیرید:
بازدهی کسب و کار را به اشتراک بگذارید.
سعی کنید در مورد سود و زیان شرکت شفاف باشید. شما به عنوان کارفرما میتوانید کلیات سود و زیان ماهی که گذشت را با کارمندان به اشتراک بگذارید؛ به طور مثال، نمودار بازدهی یک ماه کسب و کارتان میتواند درصد رشد آن را منعکس کند. به این ترتیب، کارکنانی که به پروژههای خاصی منصوب شدهاند میدانند، که آیا کار آنها به موفقیت شرکت کمک میکند یا خیر. این میتواند یک تأثیر قدرتمند و محرک باشد.
با سرگرمی، کارمندان را هماهنگ کنید.
برای مثال، جمع کردن کارمندان در یک تیم و کمک به آنها برای برقراری ارتباط بهتر، پیک نیک یا انجام یک فعالیت گروهی ورزشی بهترین راه است. در اینصورت شما به عنوان کارفرما میتوانید در تمام طول روز در مورد کار تیمی نیز صحبت کنید. کارمندان شاد خلاقتر و سازنده ترند.
موفقیت یک ماه را با همه به اشتراک بگذازید.
در کنار پاداش معنوی انتخاب بهترین کارمند ماه، موفقیت شرکت را به صورت جوایز نقدی، مانند دادن کارت هدیه، به اشتراک بگذارید. اگر کارمندان ببینند که سخت کوشی آنها برای شرکت نتیجه میدهد، در طول روز کاری خود، احساس تعامل بیشتری میکنند. این تعامل سبب ایجاد انگیزه بالا در آنها میشود که همکاران را تحت تاثیر قرار میدهد. به تعبیری انگیزه ای بهتر از فشار همسالان وجود ندارد.
برعکس، هنگامی که شما کارمندان را از هم جدا میکنید، احتمال نارضایتی سایر کارمندان وجود دارد. آنها ممکن است تصور کنند به اندازه کارمند تشویق شده کار و تلاش میکنند و در حقشان اجحاف شده است. مدیرانی که اطمینان مییابند کارمندانشان عضوی از خانواده شرکت هستند، متوجه میشوند که سطح رضایت کارکنان، پایه و اساس تعهد بلند مدت کارکنان را فراهم میکند.
پرداخت و مزایا:
دستمزد و مزایای خوب تنها دلیل رضایت کارکنان از شغل خود نیست، اما به طور معمول در لیست، بالاترین رتبه را دارد. دستمزد رقابتی به طور کلی احساس ارزشمند بودن را به کارمندان القا میکند و دلیل کمتری برای جستجوی کار در جای دیگر به آنها میدهد.
امنیت:
اگر تا به حال مجبور شده اید هر روز به این فکر کنید که آیا شغل شما ایمن است یا خیر، میدانید که می تواند اضطراب زیادی ایجاد کند. سازمانها میتوانند از طریق ارتباط صادقانه و شفافیت در مورد سلامت و ماندگاری طولانی مدت شرکت، برای کارمندان احساس امنیت ایجاد کنند.
به طور کلی عوامل موثر در رضایتمندی کارکنان:
– احترام به کارکنان
– شناخت منظم کارکنان
– توانمندسازی کارکنان
عامل مهم رضایت کارمندان این است، که کارمندان راضی باید کار خود را درست انجام دهند. اگر این کار را نکنند، تمام مزایای کارفرما برای تأمین محیط رضایت کارمندان را از دست میدهند.