4 نکته عملی برای انتقال طرح های خود به تولید کنندگان

4-نکته-انتقال-طرح-های-خود-به-تولید-کنندگان-مداجاب

4 نکته عملی برای انتقال طرح های خود به تولید کنندگان

انتقال طرح های خود به تولید کنندگان فراتر از ارسال چند طرح دو بعدی و دستی است. انتقال طرح شامل تمامی جزئیات مورد نیاز از ایده اولیه تا پایان تولید است. با اتخاذ روشی سیستماتیک برای برقراری ارتباط می‌توانید این کار را هم برای خود هم تولیدکننده ساده‌ تر کنید.


چهار نکته برای برقراری ارتباط و هماهنگی طراح با تولید کننده در هر مرحله از تولید:

1 – با زبان رایج در تولید آشنا شوید.
2 – جدول FIT تهیه کرده و برای هر نمونه اصلاح کنید.
3 – نظرات را مستقیماً در بسته فناوری خود بگنجانید.
4 – از زبان مستقیم و خاص استفاده کنید.

انتقال-طرح-های-خود-به-تولید-کنندگان-مداجاب

1با زبان رایج در تولید آشنا شوید.

شما بایستی توانایی ایجاد تک پک را داشته باشید. زیرا تک پک شما طرحی است که برای برقراری ارتباط طراحی خود با سازنده خود استفاده خواهید کرد. این بسته یا پک باید حاوی مواردی همچون اسکیس‌های فنی، صورت حساب مواد و متریال مورد استفاده، سایزبندی‌ها، پالت رنگی، اندازه‌گیری‌ها و جزئیات ساخت و ساز باشد. چند طرح لباس مبهم و بدون اطلاعات کافی نبوده. چون تولیدکنندگان قادر به ارزیابی نیازهای شما و تخمین نمونه دقیق برای تولید نیستند. برای این منظور باید تمام اطلاعات فنی مورد نیاز را در یک آن منتقل کنید.

هرچه اطلاعات موجود در تک پک دقیق تر، بهتر است. این مسئله به جذب پیشنهادات بیشتری از سمت تولیدکنندگان مناسب‌تر منجر می‌شود. شما نباید با بسته‌های تکنیکی خود به عنوان یک مجموعه ثابت از دستورالعمل ها رفتار کنید. چون که آن‌ها هر آن در حال پیشرفت بوده و قابل تغییر هستند. همچنین شما در طول آماده‌سازی نمونه و تولید به آن‌ها مراجعه خواهید کرد.

به عبارت دیگر، تک پک‌ها باید به عنوان یک سند اصلی برای ردیابی سیستماتیک توسعه محصول شما باشند. این بدان معنی است که هر اعمال نظر، بازبینی، به‌روزرسانی، نسخه‌سازی و تاریخ سررسید، باید متمرکز بوده و از طریق تک پک شما به اطلاع دیگران برسد.

انتقال-طرح-های-خود-به-تولید-کنندگان-استخدام-مداجاب

با استفاده از Techpacker می توانید نمونه رایگان تک پک آماده کنید. این سایت یک پلتفرم واحد است؛ که به شما امکان می‌دهد بسته‌های فنی حرفه‌ای را در عرض چند دقیقه ایجاد کنید. تیم‌ها را در صورت هر نوع تغییر به روز کرده و تولیدکنندگان را آگاه نمایید.

اما انتظار نداشته باشید که بسته فنی خود را برای تولید کننده خود بفرستید؛ و انتظار داشته باشید که آنها در اولین تلاش همه چیز را عالی اجرا کنند. ارتباط بین طراح و تولید کننده کاری منحصر به یک دفعه نیست. این یک فرآیند تکراری است. چون چندین بار بازبینی انجام خواهد شد. اشتباهات به وجود خواهند آمد و بایستی این اشتباهات را دقیقاً مشخص کرده و درخواست تغییر داد.

 

2 – جدول FIT تهیه کرده و برای هر نمونه اصلاح کنید.

فرض کنید اولین نمونه لباس خود را دریافت کرده‌اید. اولین فیتینگ یا بررسی تنخور را انجام داده‌ و چند اختلاف در اندازه‌گیری‌ها مشاهده نموده‌اید. چگونه می‌توانید مطمئن شوید که تولید کننده ایرادات را درک کرده و آنها را برطرف کرده است؟ شما بایستی به بسته فنی خود رجوع کرده و جدول اندازه‌گیری لباس‌ها را تصحیح کنید. قسمت‌هایی که بایستی در جدول تصحیح شوند شامل موارد زیر است:


– نقطه‌های اندازه گیری: تمام نقاط اندازه‌گیری اندام برای لباس را لیست کنید.

– حد ترخیص: حد پرش سایزی مجاز در اندازه را برای هر نقطه اندازه‌گیری را وارد کنید.

– سایز نمونه: اندازه‌گیری‌های اندازه اصلی را که در تک پک اولیه خود ارائه کرده‌اید را وارد کنید.

جدول FIT: اندازه‌های نمونه کار را وارد کنید.

– جدول DIF: تفاوت بین اندازه درخواستی مدل شما و اندازه دریافتی در نمونه را وارد کنید.

 

سایت Techpacker دارای یک الگوی جدول FIT است؛ که می‌توانید با یک کلیک آن را تولید کنید. این سایت از مشخصات اندازه‌گیری شما استفاده کرده و تمام ستون‌های مورد نیاز را اضافه می‌کند. هنگامی که مشخصات نمونه خود را در ستون FIT پر می‌کنید. الگوی آن‌ها را با دامنه تحمل ارائه شده توسط شما، مقایسه کرده و بلافاصله تفاوت‌ها را برای شما برجسته می‌کند. این مسئله در شرایطی مفید واقع می‌شود. زمانی که شما مجبورید در طی چندین مرحله بررسی نمونه، مشخصات خود را دوباره ارزیابی کنید.


*نکته کلیدی: اگر در قسمت‌های منحنی لباس مانند حلقه آستین یا باسن مشکلی وجود دارد. افزودن نقطه اندازه‌گیری اضافی برای همان لباس می‌تواند مفید باشد.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

3 – نظرات را مستقیماً در بسته فناوری خود بگنجانید.

مشکلات ساختاری نمونه، مانند لبه پایین ناهموار لباس یا انحنای بد خط گردن. باید نظرات خود را همراه با عکس‌ به عنوان سند در تک پک خود ارائه دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که نظر خود مبنی بر تایید جزئیات طرح را نیز به بسته فنی افزوده‌اید. تمام متون و تصاویر اضافی را در یک برگه جداگانه به بسته فنی خود ضمیمه کنید. با تولید و بررسی نمونه‌های بعدی، می‌توانید دوباره به برگه ضمیمه شده به تک پک مراجعه کنید. مرحله آخر برجسته‌سازی این نظرات در ایمیل و ارسال آن به کارگاه تولیدی است.

انتقال-طرح-خود-به-تولید-کنندگان-مداجاب

 

4- از زبان مستقیم و خاص استفاده کنید.

تولیدکنندگان افرادی مشغولی هستند و حوصله آن‌ها کم است. به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌خواهید در مکالمه با آنها تا حد ممکن مشخص و صریح باشید. به طور خلاصه، پیام های خود را مختصر و دقیق بیان کنید. برای اشاره به مشکلات از بولت استفاده کنید تا سازنده شما به راحتی آنها را تک تک ببیند و رفع کند.

تغییرات مهم را برجسته کرده و اگر چیزی را از دست دادند. آنها را با حروف Bold بنویسید، تا مطمئن شوید دوباره آن را از دست نخواهند داد. مهمترین مطلب این است؛ که دقیقاً همان چیزی را که می خواهید بنویسید. اگر صریح و روشن زمان دقیق خود و  آنچه را که می‌خواهید بیان نکنید. تولیدکنندگان آن را بی‌اهمیت دانسته و از آن چشم پوشی می‌کنند.

 

اگر نمونه شما مناسب نیست چه باید کرد؟

هرگز از تولیدی نخواهید که مشکلات آن را برطرف کند. شما بایستی به کارفرمای خود بگویید که زیپ ده سانتی متری خیلی کوتاه بوده و بایستی تغییر کند. سپس یادداشتی را برای اصلاح در نمونه بعدی قرار دهید و طول زیپ جدید را نیز در بسته فنی خود اضافه کنید.

*نکته کلیدی: انتظار نداشته باشید که تولیدی مشکلات شما را برطرف کند. آن‌ها می‌توانند پیشنهادهایی را ارائه دهند. اما فراموش نکنید که تولید کنندگان از شما درآمد کسب می‌کنند و ممکن است شما را به سمتی هدایت کنند که برای آنها سودآورتر باشد، نه برای شما.

 

برای مشاهده مقاله، راه اندازی برند پوشاک
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه