راه اندازی برند پوشاک کودک
یکی از بخشهایی که در بازار مد شکوفا شده است، راه اندازی برند پوشاک کودکان است. با افزایش آگاهی مصرفکنندگان از ترندها و پوشاک موجود، این امر باعث ایجاد موجی در نحوه لباس پوشیدن کودکان و نوزادان نیز شده است. افزایش تعداد نوجوانان و جوانان مشتاق مد و ترندهای پوشاکی با تاثیر از رسانههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام در حال ایجاد یک بستر تأثیرگذار است. این بستر منجر به اهمیت یافتن صنعت پوشاکی کودکان و نوجوانان میشود.
صنعت لباس بچهگانه در حال تبدیل شدن به مسیری پر درآمد برای مشاغل بزرگ و کوچک است. با این حال ورود به این بازار رویکرد کمی متفاوتتر از پوشاک بزرگسالان دارد. برای مثال، برخی ملاحظات اضافی در مراحل برنامه ریزی و تولید وجود دارد. بعلاوه، نگاه به بازار هدف فاکتور مهمی در عملکرد شما در این بخش است.
سوالات مهم در راه اندازی برند پوشاک کودکان
1- حال باید به چه مسائلی در راهاندازی برند پوشاک بچهگانه توجه کرد؟
– تعیین مخاطب و گروه سنی مصرفکننده
– تاسیس برند و ایجاد طرحهای مخصوص به برند خود
– تامین پارچه
– …
2- تعیین مخاطب و گروه سنی مصرفکننده.
این مسئله یکی از مهمترین جنبهها هنگام شروع خط تولید لباس کودکان است. اگرچه شما برای بچه های کوچک و نوزادان طراحی می کنید. آنها افرادی نیستند که درآمد به دست آورده خود را خرج خرید کنند.
3- برای تعیین مخاطبان خود باید جنبههایی زیر را مد نظر داشت.
– لباس کودک ارزان
– لباس کودکان طراحی شده
– طرحهای براساس ترند
هر یک از مصرف کنندگان به یکی از جنبههای بالا متمرکز میشوند. والدینی که به دنبال لباس های مقرون به صرفه هستند در مورد سبک و مد سختگیر نیستند. آنها خواستار لباس بادوامی هستند تا طی رشد کودک دوام داشته باشد. ولی، افرادی که به دنبال لباسهای خاص هستند، آخرین مد را خواسته و خیلی نگران قیمت نیستند.
تهیه یک بیزینس پلان
1- ابتدا یک بیزینس پلان ایجاد کنید.
بیزینس پلان ستون فقرات برند شما است. این استراتژی اساسی به شما کمک کرده تا با ایدههای خود شروع کنید، و همچنین در کل مراحل راهاندازی شما را راهنمایی میکند. در این مرحله نیازی به برنامهریزی های کلان ندارید. زیرا ایدههای کوچکتر برای عملی شدن می توانند کمتر طاقت فرسا باشند.
2- مواردی که میتوان در بیزینس پلان گنجاند؛ میتواند شامل موارد زیر باشد:
– معرفی طرح
– اعضای تیم
– ماموریت و چشمانداز
– مدل کسب وکار
– برنامه بازاریابی، تولید و زمانی
– تحلیل مالی
اگرچه موارد بالا برای اندیشیدن و پیشبینی کردن سخت است. اما شما احتمالاً ایده خوبی درباره آنچه میخواهید به دست آورید، و یا نحوه رسیدن به آن را دارید.
3- برند و طرحهای مخصوص خود را ایجاد کنید.
در نهایت، نام تجاری شما و محصولاتی که تولید میکنید. امتیاز فروش شما خواهند بود. در این مرحله، دریافت حق نام تجاری برای جلب نظر مشتریان بالقوه ضروری است. این مرحله نیز به شدت تحت تأثیر مخاطبان هدف شما قرار خواهد گرفت. شما باید پیام تبلیغاتی خود را به درستی انتخاب کنید؛ طوریکه به مشتریان اطمینان دهد که شما چه کسی هستید و چه چیزی شما را از بقیه متفاوت میکند.
طراحی لباس برند شما جنبه حیاتی دیگر است. زیرا این مسئله اساس خط تولید شماست. همانطور که در بالا ذکر شد. این موضوع مستقیماً از اطلاعات مخاطبان هدف شما تغذیه میکند. برای تولید باید اسکیسها و طرحهای دیجیتالی تهیه کنید.
برای کمک به روند کار میتوانید از نرمافزارهای طراحی مانند آدوبی ایلاستریتور استفاده کنید. پس شما باید با ایجاد یک بسته فنی به جزئیات بپردازید. بسته فنی ابزاری ضروری است که تولیدکنندگان مد از آن برای تولید طرحهای خود استفاده میکنند. این بسته مشخصات محصول را نشان داده و راهنماییهای دقیق برای محصولات را ارائه میکند؛ در بسته ها همه چیز از اندازهگیریهای دقیق پوشاک تا نوع پارچه و غیره موجود است. اگر تجربه ایجاد بسته فنی را ندارید. مقاله سایت مداجاب را در زمینه “بسته فنی چیست؟” مطالعه نمایید.
انتخاب پارچه و تولید کننده گان لباس
1- تهیه پارچه
پارچه مناسب هنگام تولید لباس کودک و خردسال بسیار حیاتی بوده. چون ایجاد لباس راحت و بادوام برای این گروه سنی ضروری است. پنبه به دلیل تنفس و راحتی آن اغلب برای این گروه سنی استفاده میشود. البته از دیگر گزینههای محبوب میتوان به ترکیبات پنبه-پلیاستر و پشم گوسفند برای گرما نیز اشاره کرد.
2- تهیه پارچه برای کودکان باید شامل موارد زیر باشد:
– احساس راحتی در پوست
– تنفسپذیری
– سهولت پوششی (پارچههای کشسانی)
– قابلیت شستشو
– ماندگاری بالا برای گروه سنی
رنگ نیز عامل مهمی است. در ترندهای کنونی، جدایی پسران و دختران با لباس آبی و صورتی منسوخ شده است. پس انطباق خط تولید برند خود با تفکر مدرن و خلاقانه، به افزایش ارزش برند شما کمک میکند.
3- انتخاب تولید کننده لباس
پس از انجام مراحل اولیه، مرحله بعدی تولید محصولات است. اگر تولیدی پوشاک ندارید و یا تولیدی شما برای دوخت لباس کودکان مناسب نیست. باید به فکر یافتن یک مجموعه برای آمادهسازی طرحهای خود باشید. انتخاب یک تولیدی لباس مناسب میتواند طاقت فرسا باشد. اما شما میتوانید به راحتی در مداجاب تولیدی مورد نظر خود را بیابید.
4- نحوه کار با یک تولید کننده لباس
برقراری ارتباط با تولیدی لباس، یک عنصر مهم برای گرفتن نتیجه مطلوب است. یک وجه این موضوع مربوط به نمایش اطلاعات در بسته فنی محصول شما خواهد بود. مورد دیگر به درک اصطلاحات در این فرآیند مربوط میشود. یک تولیدی پوشاک تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به نیازهای شما انجام میدهد. با این حال، شما باید در زمینه روند کلی کار و تولید کمی تحقیق کنید تا از این پروسه آگاه باشید.
5- برخی از نکات اساسی که باید هنگام صحبت با تولیدکنندگان لباس کودکان در نظر بگیریم.
– درک ناممکنها
– گرفتن نمونه برای بررسی کیفیت
– بحث در مورد بازههای زمانی تولید
– درک اصطلاحات اساسی
شروع به فروش خط لباس خود کنید.
پس از تهیه محصول نهایی، اکنون زمان شروع فروش فرا رسیده است. به عنوان بخشی از بیزینس پلن خود، شما باید در مورد بازار هدف خود اطلاعات کسب کرده باشید. راهاندازی یک فروشگاه آنلاین با سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند دیجیکالا و غیره راهی عالی برای دسترسی به مردم است. با یک پلتفرم مناسب و استراتژی بازاریابی خوب، می توانید رشد سریع نام تجاری خود را ببیند.
سایر گزینهها شامل هدف قرار دادن ساکنان محلی با داشتن فروشگاه فیزیکی است. اگر بازار هدف شما افرادی هستند که دوست دارند به صورت حضوری اجناس را خریداری کنند. این یک خروجی عالی است. داشتن یک فروشگاه آنلاین نیز مکمل این فروشگاه فیزیکی شما خواهد بود. هزینههای فروش محصولات نیز باید بخشی از بیزینس پلن شما باشد. همچنین بهتر است به خاطر داشته باشید. نمایش محصولات تان در نمایشگاههای تخصصی-تجاری میتواند هویت شما را در بازار تقویت کند.