کارآموز چگونه کسب و کار شما را رشد می دهد؟

کارآموز-چگونه-کسب-و-کار-شما-را-رشد-می-دهد-مداجاب

کارآموزی چگونه کسب و کار شما را رشد می دهد؟

کارآموزی یافتن شغلی در بخش طراحی و مد می‌تواند راهی بسیار پاداش‌آور باشد. اما مانند اغلب صنایع خلاق، شما باید یک نگرش سرسخت و اخلاق کاری پرشور داشته باشید، تا مسیر شغلی مورد نظر خود را ایجاد کنید. کارآموزی مُد یک نقطه شروع ایده‌آل برای افراد در این صنعت است. این شغل هم برای کارفرما و هم کارآموز دارای مزایای خوبی است.


صنعت تقریباً نوپا و رو به رشد فشن در ایران در طی سالهای گذشته دستخوش تغییرات بسیاری شده. این تغییرات عامل تأثیرگذاری بر روند خرید و عادات مصرف کننده هستند. برخی از بارزترین تغییرات در صنعت از عوامل قابل توجه محیطی، مانند استفاده بیش از حد از پلاستیک و مسائل مربوط به حقوق حیوانات است. عوام تأثیرگذار ذکر شده مشوق نوآوری و تفکر رو به جلو را در چندین زمینه از صنعت بوده و راه را برای انبوهی از طراحان و برندها هموار کرده است؛ که دیدگاه جدید و تازه ای راجع به مد اخلاقی و پایدار ارائه می‌دهند.

کارآموزی-و-کسب-و-کار-استخدام-مداجاب

 

انواع برنامه های آموزشی برای کسب سود

با وجود روند رشد مثبت در صنعت مد، بیزینس‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از طیف وسیعی از فرصت‌های بالقوه استفاده کرده و کارمندان جدید و مشتاق را آموزش دهند. بنابراین چگونه استعدادهای آینده می‌توانند به شما در زمینه بهبود نام تجاری و افزایش فرصت رشد کمک کنند؟ در ادامه می‌بینیم که چگونه کارآموزی مد و سایر برنامه های آموزشی برای کارمندان احتمالی می‌تواند علاوه بر سودآوری برای کسب و کار شما، باعث رونق آینده در صنعت مد شود.


– آموزش مقرون به صرفه و همراه پاداش
– به دست آوردن ایده‌های تازه
– ایجاد نیروی کار متنوعی
– افزایش تعامل و بهره وری
– ……..

کارآموزی-پلتفرم-استخدام-مداجاب

1- آموزش مقرون به صرفه و سودآور

کارآموزی در گذشته به عنوان فرصتی برای استخدام کارگر با حقوق کمتر و یا رایگان دیده می‌شد، اما، کارآموزان در اصل نیروی جوان، تحصیل‌کرده و خلاق هستند. آن‌ها با دیدن آموزش در مجموعه شما توانایی به کارگیری خلاقیت و نگرش مدرن خود در راستای پیشرفت شرکت شما را دارند.


2- به دست آوردن ایده‌های تازه

کارآموزی مد این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با مجموعه‌ای متنوع از کارهای روزمره در شرکت شما درگیر شوند. این بینش ارزشمند نه تنها به درد یاد گیرنده می‌خورد، بلکه می‌تواند نیروی کار فعلی شما را با ایده‌های تازه تقویت کند. کارآموزان هنگام فعالیت در شغل رویایی خود غالباً دارای هیجان و اشتیاق هستند. بنابراین آنها می توانند با ارائه راه‌کارهای مختلف برای یک مسئله یا پیشنهاد ایده های کاملاً جدید به تیم شما کمک کنند.


3- ایجاد نیروی کار متنوع

کارآموزان قابلیت فعالیت در بخش‌های مختلف یک تولیدی یا شرکت را دارند. با به‌کارگیری آن‌ها در بخش‌های مختلف می‌توان آن‌ها را با مشاغلی که دارای کمبود نیرو هستند، آشنا کرد. کارآموزی می تواند خلا مهارتی را در این بخش‌ها پر کرده و راهی برای ایجاد علاقه در کارآموزان به مشاغل کمتر شناخته شده ایجاد کند.

 

4- تعامل و بهره وری را افزایش می دهد

کارآموزان طیف وسیعی از مهارت‌ها را با خود به همراه می‌آورند. این نسل جدید از کارمندان موارد مختلفی را تجربه کرده‌اند و دارای بینش منحصر به فردی در راستای تفکر کاری شما دارند. همچنین با گرد هم آوردن افراد مختلف می‌توان بهره‌وری در کار را بیشتر و ارتباطات و تعاملات را در بسیاری از جنبه های سازمان شما تقویت نیز کرد.

 

5- سرمایه گذاری در صنعت مد

به طور کلی، کارآموزی مد و سایر منابع آموزش دیده به رونق صنعت مد در آینده کمک می‌کنند. با توسعه مهارت‌ها و استعدادها توسط شما، ایده‌های ابتکاری و الهام بخش را به مجموعه خود جلب کرد و دارای نامی ارزشمند به عنوان پرورش‌دهنده استعدادهای آتی در صنعت شناخته شوید.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

چرا به کارآموز نیاز داریم؟

در شرایط اقتصادی کنونی، باید با برنامه کاری متناسب با اقتصاد مدرن کسب و کار را اداره کرد. حضور فعال و پرسود در بازار پیچیده مدرن با اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و ابزارهای تبلیغاتی امروزی نیازمند فردی با دانش کنونی و بینش سازمان‌یافته است. به طور کلی نیاز به کارآموز به عنوان فردی با اطلاعات آکادمیک لازم بوده؛ و مهارت‌های آموخته شده توسط مجموعه شما برای پیشرفت کسب‌ و کارها در بازار ایرانی و چه بسا جهانی دارای اهمیت است.


آیا می‌توانید انواع کارآموزی‌ها در حوزه مد را نام ببرید؟

کارآموزی مد یک روش عالی برای کسب تجربه و تحصیل در حین کار در صنعت است. همانطور که در گذشته گفته شده بود، حضور کارآموزان در یک تولیدی و یا شرکت مزایای زیادی برای بیزینس آن مجموعه دارد. اما این موضوع مزایای متفاوتی نیز برای کارآموزان داراست. برای مثال کسب تجربه عملی در یک مکان انتخاب شده، ایجاد ارتباط با افراد حرفه‌ای و متخصصان مربوطه، کاوش در زمینه‌هایی از مد که ممکن است قبلا مورد توجه قرار نگرفته باشد.

بسته به جایگاه و گستردگی بیزینس شما، شرکت شما می تواند طیف وسیعی از پوزیشن‌های کارآموزی را ارائه دهد. برای مثال:

– در بخش طراحی
–  بخش فروش
–  زمینه تولید پوشاک و منسوجات
–  بخش الگوسازی و برش
–  زمینه بازاریابی مد

کارآموز-چگونه-کسب-و-کار-شما-را-رشد-می-دهد-استخدام-مداجاب


طیف گسترده این بخش‌ها کمک‌کننده شما در زمینه پیشرفت بیزینستان خواهد بود. شما می‌توانید با ایجاد یک آگهی در مداجاب، کارآموز مورد نظر خود را بیابید.


انواع فرصت‌های آموزش جایگزین برای برندهای مد

کارآموزی منبع بی‌نظیری از استعدادهای تازه برای تجارت فراهم می‌کند، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند مزایای زیادی برای صنعت مد داشته باشد.


1- اشتغال فارغ‌التحصیلان مد

کارآموزی اولین قدم برای رفتن به سمت بازار کار برای یک فارغ‌التحصیل است. اخیراً شرکت‌هایی که دوره‌های کارآموزی مد را ارائه می‌دهند دارای گسترش و سود بیشتری در کار خود شده‌اند. همین‌طور کارآموزی فارغ‌التحصیلان مد یک روش خوب برای کشف عملکرد این افراد داخل صنعت بوده، و ارزیابی آن‌ها را در راستای کشف کارمندان آینده میسر می‌نماید.


این فرصت یک راه‌حل کوتاه مدت است و معمولاً برای افرادی که در حال مطالعه موضوعات مرتبط و یا به دنبال کسب تجربه مربوطه در یک صنعت خاص هستند، مناسب است. با این حال، اگر به دنبال جذب افرادی هستید که به دنبال مسیرهای شغلی طولانی مدت هستند، ممکن است دوره کارآموزی برای شرکت شما مناسب نباشد. کارآموزی اغلب به عنوان یک راه حل موقتی تلقی می‌شود ولی منافع آن برای مجموعه بسیار خواهد بود.

 

2- مدارک دانشگاهی طراحی لباس

در کنار افرادی با دانش تجربی و فعال در صنعت، تعدادی متقاضی شغل وجود دارند که ممکن است پس از دریافت مدرک در صنعت فعالیت نمایند. این مسیر ورود خاص ممکن است در بخش شما ارزش‌گذاری شده و داوطلبان با مهارت‌های بسیار را با خود به مجموعه شما بیاورد.


3- مزایای فارغ‌التحصیلان برای برندهای پوشاک

برخی از دانشگاه‌ها فرصتی برای هم‌کاری با بخش‌های خاص صنعت فراهم می‌کنند و همکاری مجموعه شما با یک دانشگاه و یا موسسه معتبر، امکان حضور مجموعه‌ای متنوع با استعدادهای متفاوتی از دانشجویان در شرکت شما فراهم می‌شود. سرمایه گذاری در این نوع مشارکت‌ها قابل توجه خواهد بود، اما مزایای پیوستن به موسسات مشهور آموزشی ده برابر است. برخی از مزایای اصلی برای تجارت شما عبارتند از:


– فرصت‌های مشاوره و بازاریابی
– دسترسی به مجموعه‌ای از استعدادها
– دوره‌ها و فرصت‌های مداوم آموزش برای مشاغل و کارکنان شما
– منابع و داده‌های مربوط به صنعت
– پشتیبانی دانشجویان از نظر کاری

کارآموزی-و-چگونگی-رشد-کسب-و-کار-استخدام-مداجاب


چگونه برنامه‌های کارآموزی و فرصت‌های آموزشی صنعت پوشاک را تقویت می کنند؟

صنایع خلاق در طی دهه گذشته شاهد رشد سرسام آور بوده و با نوآوری در فناوری، پیشرفت چشمگیری در نحوه عمل‌کرد سازمان‌ها به طور روزانه ایجاد شده است. گفته می‌شود، برخی زمینه‌ها در صنعت مد وجود دارد که از کمبود مهارت رنج برده و در برخی موارد به دلیل کلیشه‌های فکری نسبت به مشاغل است. یک راه حل برای این کاستی ها با ایجاد کارآموزی مد و آموزش است که می‌تواند عصر جدیدی را برای تولید ایجاد کند.

 

ایجاد شکاف مهارت در ساخت

مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که در دهه‌های گذشته به وفور یافت می‌شدند با ورود نسل بعدی فارغ التحصیلان مد کمرنگ می‌شوند. برای کاهش این شکاف در مهارت‌ها و انتقال دانش فنی به نسل بعدی، کارآموزی‌های مد فرصت مناسبی را برای آموزش افرادی پرشور و فعال از جوانان را فراهم می‌کنند.


تفکر تازه

در بسیاری از زمینه‌های صنعت مد، افرادی هستن که برند خود را ثبت کرده و به شهرت در حوزه کاری خود رسیده‌اند. اگرچه حضور این افراد در صنعت بسیار ارزشمند است، اما بینش جدید و تفکر تازه راه‌کارِ آوردن ایده‌های هیجان‌انگیز و تحول‌آفرین به صنعت است. کارآموزی، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از این استعداد استفاده کرده و مفاهیم جدید و ارزشمندی را در این صنعت پر سرعت به کار گیرند. همچنین به رشد اعتماد به نفس و توانایی‌های فردی، برای الهام بخشیدن به نسل بعدی، کمک کنند.


ارائه کارآموزی مد در کسب و کار شما

همانطور که در این متن بحث شد. کارآموزی می‌تواند برای کسب و کار شما و از حیث استخدام کارمندان بالقوه بسیار مفید باشد. یکی مشکلات پیش رو اجرای طرح کارآموزی در محل کار شما است. چند نکته در مورد به کار گرفتن کارآموز موجود است.


توجه به نکات زیر برای به کار گرفتن کارآموز مهم است:

– انتخاب چارچوب و دوره مناسب برای نقش کارآموزی
– همکاری با یک ارائه دهنده آموزش برای ارائه عناصر تئوری دوره
– ایجاد قرارداد و نرخ پرداخت برای کارآموز خود
– یافتن کاندیدای مناسب

 

برای مشاهده مقاله، چرا شما به طراح پارچه نیاز دارید؟
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه