چگونه می توان اعتماد و وفاداری کارگران را بدست آورد؟

اعتماد-و-وفاداری-کارگران-استخدام-مداجاب

چگونه می توان اعتماد و وفاداری کارگران را بدست آورد؟

به دست آوردن اعتماد و وفاداری کارگران، در گذشته و در بیشتر شرکت‌های جهان مردم دوست داشتند هر روز سر کار بروند. آن‌ها از دوستی با همکارانشان لذت می‌بردند و بر این باور بودند، کار آن‌ها می‌تواند در سازمانی که در آن کار می‌کنند و دنیا موثر باشد. به همین خاطر شرکت‌ها به صحبت‌های افراد خود گوش می‌دادند و به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌کردند. پاداش‌هایی که برای کار به کارگران پرداخت میشد و حقوق بازنشستگی خوبی که در نظر گرفته بودند سبب رضایت کارگران و نتیجه آن یک موقعیت برد برد برای هر دو طرف بود.

امروزه این واقعیت‌ها همگی به یک خیال تبدیل شده‌اند. طبق مقاله‌ای که وال استریت ژورنال منتشر کرده، 70 درصد مردم شغل خود را دوست ندارند. همچنین کارمندان احساس می‌کنند در شرکت آن‌ها اعتماد و وفاداری وجود ندارد. بسیاری از مردم احساس می‌کنند همیشه باید مراقب پشت سر خود بود. نتیجه تمامی این‌ها گردش مالی بالا، استرس زیاد و کاهش بهره وری است.

برای کسی که بخواهد اعتماد و وفاداری کارگران خود را به دست آورد. ابتدا باید سعی کند رضایت مشتریان خود را کسب کند و بعد نتیجه را روی شرکت خود خواهد دید. پس باید روی برقراری مجدد اعتماد و وفاداری در شرکت خود تمرکز کند. اما رضایت کارکنان چه رابطه‌ای با رضایت مشتری دارد؟ طبق مطالعات انجام شده رابطه مستقیم و مثبتی بین رضایت کارکنان و مشتریان قرار دارد. یعنی زمانی که کارکنان شما از کاری که انجام می‌دهند راضی هستند، همین حس مثبت را به مشتریان نیز انتقال می‌دهند. با استفاده از نکات زیر می‌توانید ارتباط بهتری برقرار کنید که در نتیجه آن اعتماد و وفاداری شما نیز افزایش می‌یابد.

چگونه-می-توان-اعتماد-و-وفاداری-کارگران-را-بدست-آورد-مداجاب

برای هر کدام از کارکنان خود وقت قرار مستقیمی تعبیه کنید.

در دنیای امروز، فناوری مانع ارتباطات شده است. بسیاری از مدیران ترجیح می‌دهند برای کارکنان خود ایمیل ارسال کنند یا با یک پیام صوتی در پیام رسان‌ها با آن‌ها در ارتباط باشند و چندان تمایلی به رودررو صحبت کردن با آن‌ها ندارند. اما باید بدانید که کارمندان شما نیاز به صحبت کردن رو در رو با شما دارند. حتی اگر شرکتی که در آن هزاران کارمند وجود داشته باشد، هر مدیر یا رئیسی نیازمند برنامه ریزی زمان برای ملاقات با این افراد است.

برای به دست آوردن اعتماد و وفاداری کارگران باید در جلسات رودررویی که با آن‌ها برگزار می‌کنید احساسات آن‌ها را کشف کنید. انجام دادن این کار بسیار مهم است. بسیاری از کارکنان احساس می‌کنند که از استعداد آن‌ها استفاده نمی‌شود. اگر این کار را انجام ندهید بی انگیزگی به وجود می‌آید و کارکنان احساس می‌کنند که تنها وقت خود را در شرکت هدر می‌دهند. انجام ندادن این کار باعث می‌شود کارکنان احساس کنند در یک فضا که اعتماد و وفاداری در آن وجود ندارد، کار می‌کنند.

 

از کانال های ارتباطی مناسب استفاده کنید.

در همه شرکت‌ها، کارمندانی در سطح‌های مختلف وجود دارد. برای مثال، شما ممکن است کارگران خط مونتاژ را در کارخانه، طراح‌های لباس و دوزنده‌ها در کارگاه، حسابدارها را در دفتر پستی، فروشندگانی خارج از دفتر و معاون و رئیس دفتر داشته باشید. هر کدام از این گروه‌ها با دید متفاوتی به جهان نگاه می‌کنند و دیدگاه‌‌‌ها و اطلاعات منحصر به فردی نسبت به شرکت دارند.

برای اینکه مطمئن شوید کارمندان شما ضمن دریافت پیامتان، به خوبی آن را درک می‌کنند، ابتدا باید کانال ارتباطی با هر کدام از این گروه‌ها را تعیین کنید. شما نمی‌توانید یک ایمیل برای همه آن‌ها ارسال کنید. کارگران خط مونتاژ ممکن است حتی از کامپیوتر هم برای کار کردن استفاده نکنند، چه برسد به اینکه بخواهند ایمیلی از طریق آن دریافت کنند. پس شما باید از بخش‌های مختلف برای برقراری ارتباط استفاده کنید تا مطمئن شوید همه در یک مسیر قرار دارند و از تعهد شرکت در ایجاد اعتماد و وفاداری آگاه هستند.

اعتماد-و-وفاداری-کارگران-مداجاب


آن‌ها را ستایش و تایید کنید.

هنگامی که نوبت به بدست آوردن اعتماد و وفاداری کارگران می رسد، برخی از شرکت ها معتقدند بهترین روش اعطا کردن مزایای جدید مثل اضافه کردن مزایای بهداشتی، مراقبت‌های روزانه یا ماساژ بعد از یک ماه کار بی‌وقفه است. این در حالی است که ممکن است این راهکارها اعتماد و وفاداری را برای یک مدت زمان کوتاهی بخرد. اما برای به دست آوردن نتایج طولانی مدت این رویکرد شکست می‌خورد. شما باید بدانید چیزی که واقعا مردم می‌خواهند این است؛ که اگر کار خوبی انجام می‌دهند به خاطر آن تایید می شوند.

مردم می‌خواهند نظراتشان مهم باشد. آن‌ها می‌خواهند احساس ارزشمندی داشته باشند. بهترین روش برای اینکه به مردم کمک کند تا اهمیت سازمان را به خوبی درک کنند ستایش و تایید آن‌ها است. این رویکرد بیشتر از پول برای آن‌ها ارزش دارد. بنابراین، به افرادی که خوب کار می کنند توجه کنید و این توجه را به همه نشان دهید. از مردم برای رسیدن به اهدافتان تشکر کنید. وقتی مردم احساس می‌کنند مورد قدردانی واقع شده‌اند، وفادارتر می شوند.

 

پلتفرم-استخدام-مداجاب

 

صادق باشید

برای به دست آوردن اعتماد و وفاداری کارگران باید صادق باشید. هر شرکت یا صنعتی در زمانی با اخبار ناخوشایند و چالش‌هایی روبرو می‌شود. کارکنان هم از این موضوع باخبر هستند بنابراین زمانی که یک اتفاق منفی روی شرکت شما تاثیر می‌گذارد آن را بیان کنید. مردم ترجیح می‌دهند که حقیقت را از شما بشنوند و به آن‌ها دروغ نگویید. حتی اگر شما به خاطر محافظت از کارکنان خود به آن‌ها دروغ بگویید باز هم این احساس در آن‌ها ایجاد می‌شود که شما به آن‌ها دروغ گفته‌اید. همیشه سعی کنید واقعیت‌ها را بگویید حتی اگر واقعیت برای شما سودمند نباشد، اما کارکنان شما با توجه به اخبار بدی که به آن‌ها داده شده از شما قدردانی می‌کنند و اعتماد بیشتری خواهند داشت.


حرف های خود را عملی کنید.

اگر می‌خواهید اعتماد و وفاداری کارگران خود را به دست بیاورید نیاز است که شما و مدیرانتان هم این کار را انجام دهید. متاسفانه بسیاری از مدیران آن چیزی که می‌گویند را عملی نمی‌کنند. آن‌ها در مورد ایده‌های عالی صحبت می‌کنند. ایده‌هایی که باعث می‌شود کارمندان آن‌ها احساس خوبی داشته باشند اما این ایده‌ها هرگز عملی نمی‌شوند. رهبران واقعی اعتماد و وفاداری کارکنان خود را به دست می‌آورند و به قول‌های خود عمل می‌کنند. با توجه به اینکه کارگران، مدیر بخش خود را بیشتر از مدیران میبینند.

اگر مدیران بخش‌ها به مدیر شرکت اعتماد نداشته باشند، پرسنل آن هم این اعتماد و وفاداری را ندارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که مدیر بخش‌های شما، رفتاری را به نمایش می‌گذارند که کارکنان از آن‌ها الگو بگیرند. به یاد داشته باشید که همه در حال تماشای شما هستند و تمامی رفتارهای شما را متوجه می‌شوند.

چگونه-می-توان-اعتماد-و-وفاداری-کارگران-را-بدست-آورد-مداجاب

 

شادی برای همه

در حالی که شاید تصور کنید روز‌های کاری شاد، تنها در افسانه‌ها بود و به پایان رسیده. اما شما هنوز هم می‌توانید شرکتی داشته باشید که کارمندان آن به شما اعتماد و وفاداری داشته باشند. در حقیقت باید بیشتر با مردم ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را تایید کنید یا با آن‌ها صادق باشید. به این طریق می‌توانید اعتماد و وفاداری آن‌ها را کسب کنید. باید در نظر داشته باشید که شما به عنوان مدیر یک شرکت وظیفه دارید که اشتیاق مردم را به پا کنید. بدون داشتن ارتباط نمی‌توانید این کار را انجام دهید به استعداد‌هایی که کارمندان بر روی میز شما می‌آورند صادقانه علاقه نشان دهید. الگویی برای رفتار و فرهنگ شرکت خود بسازید. تنها در این صورت است که می‌توانید کارکنانی داشته باشید که دوست دارند همکاری بلند مدتی با شما داشته باشند.

 

برای مشاهده مقاله، چالش‌ های کار در صنعت پوشاک
بر روی لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه